کد خبر: ۲۶۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 25
با شیوع و گسترس ویروس کرونا بسیاری از افراد با داشتن برخی علائم به مراکز درمانی می‌روند در حالی که می‌تواند این علائم از بیماری سرماخوردگی و یا آنفلوانزا باشد.

شفاآنلاین>سلامت>وضعیت بیماری کرونا با توجه به افزایش آمار مرگ و میر در بحرانی‌ترین شرایط از آغاز شیوع و گسترش آن قرار گرفته است. بدون شک تنها راه عبور از این بحران مشارکت همه مردم در کنترل این بیماری و رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین:اگر در بین اعضای خانواده تان علائم بیماری دارید باید قبل از هر کاری خود را از سایر افراد جدا کرده و در یک محیط دیگری قرار بگیرید، اما باید در نظر داشت که برخی علائم می‌تواند بیانگر ابتلاء به بیماری کرونا نباشد مربوط به سرماخوردگی و آنفلوانزا باشد.

 چگونه می‌توانیم بیماری کرونا را از سرماخوردگی و آنفلوانزا تشخیص دهیم

یکی از راه‌های تشخیص ویروس کرونا از سرماخوردگی و آنفلوانزا در نظر گرفتن سرعت ظاهر شدن علائم بیماری در شما است .به عنوان مثال اگر علائم بیماری به سرعت در شما ظاهر شد احتمال ابتلاء به آنفلوانزا در شما زیاد است ، زیرا علائم کرونا و سرماخوردگی به تدریج ظاهر می‌شود.

تب

یکی از علائم اصلی بیماری کرونا داشتن تب بالای ۳۸ درجه است،هرچند که داشتن تب از علائم شایع بیماری آنفلوانزا هم است، اما باید توجه داشته باشید که تب دربیماری کرونا حتما باید با علائم دیگری این بیماری همراه باشد، اما اگر علائم بیماری همراه با تب نبود احتمالاً سرما خورده‌اید.

راه های تشخیص  کرونا را از آنفولانزا و سرماخوردگی/علی بیگی

 

سردرد و یا لرز داشتن

در حین بیماری اگر سردرد و یا لرز دارید احتمال ابتلاء شدنتان به آنفلوانزا نسبت به کرونا و سرماخوردگی بیشتر است ، زیرا داشتن لرز و سردرد در مبتلایان به بیماری کرونا و کسانی که سرما خورده اند به ندرت اتفاق می‌افتد.

تکراری/ بماند

 

سرفه

اگر سرفه‌های مرطوب دارید پس آنفلوانزا نگرفته‌اید هرچند سرفه یکی از علائم بیماری کرونا است، اما در بین انواع سرفه ها داشتن سرفه خشک بیانگر ابتلاء شما به کرونا بوده . اما اگر سرفه شما مرطوب باشد احتمالاً سرماخورده اید.

تکراری/ بماند

 

آبریزش بینی

گرفتگی و آبریزش بینی در هر سه نوع این بیماری شایع است، اما آبریزش بینی نشانه ابتلاء به بیماری سرماخوردگی هم است، اما اگر آنفلوانزاهم گرفته باشید هم ممکن است آبریزش بینی داشته باشید، اما این علامت در مبتلایان به کرونا به ندرت دیده می‌شود.

تکراری/ بماند

 

عطسه

عطسه هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی خواهد بود در صورتی که مبتلایان به کرونا و آنفلوانزا به ندرت عطسه می‌کنند.

تکراری/ بماند

 

تنگی نفس

تنگی نفس از علائم بیماری کرونا است وهمچنین در کسانی که آنفلوانزا گرفته اند هم دیده می‌شود، اما در سرماخوردگی این امر بسیار نادر است.

راه های تشخیص  کرونا را از آنفولانزا و سرماخوردگی/علی بیگی

 

حالت تهوع و اسهال

داشتن حالت تهوع و یا اسهال از علائم دیگر آنفلوانزا است و در مبتلایان به کرونا و کسانی که سرما خورده‌اند به ندرت دیده می‌شود. با بررسی علائم بیماری در این شرایط بحرانی می‌توانیم با اطلاع از نوع بیماری مان بیشترین کمک رابرای شکست کرونا به کادر درمانی کنیم.

تکراری/ بماند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: