کد خبر: ۲۶۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 23
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی رهبران و سیاستمداران جهان را به اتحاد در پاسخ به بیماری همه گیر کووید ۱۹ و سایر تهدیدهای قریب الوقوع و طولانی مدت برای سلامت جمعیت و اقتصاد جهانی دعوت کرده است.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، با اشاره به شیوع کرونا در دنیا، دیدگاه های سازمان بهداشت جهانی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش شفاآنلاین:احمد قویدل گفت: سازمان بهداشت جهانی نقطه پایانی بر دوگانه‌های غیر علمی سلامت و دوگانه سلامت و اقتصاد گذاشته است.

وی افزود: این سازمان نقطه پایانی بر مباحثه غیر علمی که محور آن دور کردن سلامت از سیاست است به صراحت تاکید کرده که تصمیم برای حفظ سلامت مردم یک تصمیم و یک انتخاب سیاسی است.

قویدل گفت: سازمان بهداشت جهانی در نشستی که ۲۵ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ مصادف با ۴ الی ۶ آبان ۱۳۹۹ با همین عنوان برگزار خواهد نمود، دولت‌های دنیا را به پاسخگویی در برابر همه گیری و سایر تهدیدهای قریب الوقوع و طولانی مدت دعوت می‌کند و تاکید دارد این یک تصمیم سیاسی است و دولت‌ها باید متحدانه این تصمیم را همسو با هم اتخاد کنند.

وی ادامه داد: بیماری همه گیر کووید ۱۹ اختلالات و چالش‌های بی سابقه‌ای را به اقتصاد جهانی و جمعیت در سراسر جهان تحمیل نموده است.

قویدل گفت: این شکاف‌های موجود نقش (UHC) را برجسته و گسترش داده و نیاز مبرم به خدمات بهداشتی ضروری با کیفیت بالا را نشان می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی با شعار «سلامت یک انتخاب سیاسی است و همه کشورهای جهان باید هماهنگ باهم این انتخاب را داشته باشند» ، استراتژی جدیدی را برای مقابله با پاندمی کرونا طراحی نموده است. بیماری همه گیر کووید ۱۹ ویرانی در اقتصاد جهانی ایجاد کرده و یک تهدید بزرگ برای خنثی نمودن دهه‌ها پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی جهان است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: این یک باور مهم در سازمان بهداشت جهانی است که «سلامت یک انتخاب سیاسی برای دولت‌های دنیا است و مهم‌تر از آن، این است که باید هم اکنون این ایده تحقق یابد. اجلاس جهانی بهداشت، در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اکتبر امسال به عنوان یک کنفرانس کاملاً دیجیتالی و تعاملی با امکان مشاهده آزاد مردم دنیا همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

وی افزود: واقعیت تلخ آن است که بیماری همه گیر کووید ۱۹ اختلالات و چالش‌های بی سابقه‌ای را به اقتصاد جهانی و جمعیت سراسر دنیا تحمیل کرده است. این شکاف‌های موجود می‌بایست با کمک سازمان بهداشت جهانی و از طریق ارائه خدمات بهداشتی ضروری با کیفیت بالا برای همه بدون برچسب قیمت، ترمیم گردد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی رهبران و سیاستمداران جهان را به اتحاد در پاسخ به بیماری همه گیر کووید ۱۹ و سایر تهدیدهای قریب الوقوع و طولانی مدت برای سلامت جمعیت و اقتصاد جهانی دعوت کرده است. «جی محمد» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، «تدروس آدنوم»مدیرکل WHO و رئیس جمهور آفریقای جنوبی «سیریل رامافوسا»، خواستار اقدام هماهنگ در پاسخ به کووید ۱۹ و سایر موارد مهم مربوط به بهداشت شده اند. این سازمان خواستار عقد قراردادهای اجتماعی جدید برای شکوفایی اقتصادی در دوران شیوع کرونا شده است.

وی افزود: مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تاکید نموده که سلامت یک انتخاب سیاسی و اقتصادی است و متأسفانه کشورهای مختلف آن قدر که برای مقابله با تروریسم سرمایه گداری کرده اند، برای مقابله با یک ویروس همه گیر سرمایه گذاری نکرده اند. ویروسی که می‌تواند به مراتب کشنده‌تر و پر هزینه تر از اقدامات تروریستی باشد. این مقام بهداشت جهانی تصریح نموده است که این آخرین همه گیری نخواهد بود. اما وقتی بعدی می‌آید، دنیا باید آماده باشد. بنابراین بخشی از تعهد هر کشور برای بازسازی بهتر ساختار سلامت در جامعه باشد، این یک سرمایه گذاری برای آینده‌ای سالم و امن است.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان گفت: باور سازمان بهداشت جهانی این است که سلامت یک انتخاب سیاسی است. سران همه کشورهای جهان باید به این باور برسند و با هم عمل کنند. یک نشریه رسمی بین المللی تحت عنوان پروژه حاکمیت جهانی با همکاری سازمان بهداشت جهانی تولید شده است.
پروژه حاکمیت جهانی ابتکاری مشترک بین GT Media Group ، یک شرکت انتشاراتی مستقر در لندن، دانشکده امور جهانی و سیاست‌های عمومی در دانشگاه تورنتو و مرکز بهداشت جهانی و مطالعات بین المللی و توسعه در ژنو این نشریه را هدایت می‌کنند که بتوانند جهان را برای یک انتخاب سیاسی متحد آماده کنند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: