کد خبر: ۲۶۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 21
ناجی گفت: افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا ناجی رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری درباره گسترش ویروس کرونا و وضعیت هشدار دهنده تهران اظهار کرد: از مردم تقاضا می کنیم به شدت شیوه نامه های  بهداشتی را جدی بگیرند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. تهران در معرض  وضعیت قرمز و هشدار دهنده ای قرار گرفته است.

 به گزارش شفاآنلاین:ناجی افزود: در حال حاضر کادر درمان بسیار خسته است اگر به همین صورت ادامه پیدا کند دیگر نیرویی به اندازه کافی برای روزهای آتی نخواهیم داشت. حرف از کادر درمان که در میان می آید تنها پزشکان محسوب نمی شوند بلکه تمام افرادی که در مراکز درمانی کار می کنند  مورد صدمه و آسیب قرار گرفته اند. 
 
ناجی بیان کرد: ما باید از دورهمی‌های آخر هفته و تعطیلاتی که به سفر ختم می‌شود، حتی از رستوران رفتن هایمان، تجمعات بی دلیل خودداری کنیم. بعضی از مراسم‌ها و تجمعات قابلیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ندارند به طور مثال در مدارس چگونه می‌توان به کودکانی که تازه وارد مدرسه شده اند و آشنایی ندارند بگوییم ماسک بزنند و در کل ساعات حضور در مدرسه ماسک خود را برندارند.
 
او افزود: افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر این که خلاف آن ثابت شود. در واقع همراهی این ۲ ویروس با هم شرایط را کمی سخت‌تر می‌کند، اما با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک کمی شرایط نسبت به سال‌های قبل که آنفلوانزا شیوع پیدا می‌کرد، بهتر خواهد شد.
 
ناجی بیان کرد: خوشحالیم که دوباره محدودیت ها  هرچند دیر، ولی مجدد اعمال شده است. ما باید از تجمعات بی دلیل دوری کرده و به خوبی تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. 
 
او گفت: با توجه به این موضوعات هنوز به خوبی نتوانستیم شرایط را کنترل کنیم. بنده اعتقادی به موج دوم و سوم ندارم بلکه ما همچنان داریم آسیب‌های همان موج اول را می بینیم. تعریف از موج به این معناست که باید بیماری را کنترل کرده و منتظر باشید که ببینیم مجددا بروز می‌کند یا خیر. اگر ما نتوانیم  موج ابتدایی بیماری را
در همان مرحله اول کنترل کنیم، نمی‌توانیم اصلاح موج دوم و سوم را به کار ببریم.
برچسب ها: سرماخوردی ، کرونا ، نشانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: