کد خبر: ۲۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 21
پنج نفر در کره جنوبی پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.
 شفاآنلاین>سلامت>بنابر اعلام مقامات کره جنوبی، هفته گذشته پنج نفر در این کشور پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و این شرایط نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی واکسن به همراه داشته است. این درحالیست که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ برنامه واکسیناسیون فصلی در این کشور گسترش پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین: با این حال مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند دلیلی وجود ندارد که باور کنیم مرگ این پنج تن با واکسیناسیون مرتبط بوده است اما تحقیقات در این رابطه در حال انجام است.

گزارش فوت این چند نفر که در صدر اخبار در کره جنوبی قرار گرفته پس از آن منتشر شد که برنامه ملی واکسیناسیون به دلیل نگرانی در مورد ایمنی آن به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات کره جنوبی ماه گذشته اعلام کردند قصد دارند ۲۰ درصد واکسن آنفلوانزای بیشتر برای فصل زمستان نسبت به سال قبل تهیه کنند تا ۳۰ میلیون نفر در برابر این بیماری واکسینه شوند و از وارد شدن فشار بیشتر به نظام سلامت ناشی از شیوع کووید-۱۹ جلوگیری گردد.

هرچند، شروع برنامه واکسیناسیون رایگان برای حدود ۱۹ میلیون نفر از افراد واجد شرایط برای مدت سه هفته به حالت تعلیق درآمد چرا که مشخص شد حدود پنج میلیون دوز واکسن یخچالی هنگام انتقال به یک مرکز پزشکی به دمای اتاق رسیده‌اند.

افزایش اعتماد عمومی به واکسن در سال جاری به یک چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است زیرا برخی از کشورها در تلاش هستند واکسن های آزمایشی بیماری کووید-۱۹ پیش از اتمام مطالعات کامل مورد تایید قرار گیرند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: