کد خبر: ۲۶۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 20
استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت موجب گشادی رگ‌های خونی و صدمه دیدن بافت‌های ظریف می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>به گفته متخصصان پوست، دوش گرفتن برای تمیز کردن بدن و شستن مو‌ها اقدام بسیار مناسبی است، اما ممکن است به پوست صورت آسیب برساند، به ویژه برای کسانی که عادت دارند به صورت روزانه صورت خود را با آب داغ بشویند.

شستن صورت با آب داغ باعث گشادی رگ ها می شود

به گزارش شفاآنلاین:دکتر راشل نظریان عضو گروه پوست شوایگر به مجله Marie Claire گفت: آب گرم و دمای بالا باعث گشاد دائمی شدن رگ‌ها و مویرگ‌ها خواهد شد که این امر موجب قرمزی پوست و بروز بیماری رزاسه می‌شود.
 
کارشناسان دیگر نیز در این مورد اتفاق نظر دارند و می‌گویند آب داغ می‌تواند با از بین بردن چربی‌های محافظ صورت، پوست آن را خشک کند وحتی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شود.
 
کی اسکات، متخصص مراقبت از پوست در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت: دوش آب گرم می‌تواند باعث ایجاد و تشدید شبکه‌های مویرگی شکننده در گونه‌ها شود، در نتیجه شبکه‌های مویرگی غیرجذاب و قابل مشاهده‌ای ایجاد می‌کند و باعث بدتر شدن وضعیت پوست می‌شود.
 
با این حال یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه اگر هنوز دوست دارید صورت خود را در حمام بشویید، نباید زمان شستشوی آن بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد و دمای آب باید به اندازه دمای آب استخر گرم باشد.
 
هادلی کینگ استاد پوست دانشگاه کورنل گفت: پوست صورت ممکن است در صورت تماس زیاد با آب خشک شود؛ بنابراین قاعده کلی شستن صورت این است که زمان شستشو طولانی نبوده و حتما از آب ولرم استفاده شود که در این صورت خطر اتساع مویرگ‌ها کمتر می‌شود.
 
کینگ افزود: تا زمانی که شما مایل باشید این تغییرات ساده را هنگام دوش گرفتن انجام دهید، در واقع می‌توانید از برخی مزیت‌های شستشوی صورت بهره‌مند شوید؛ به گونه‌ای که رطوبت و آب گرم باعث لایه برداری ملایم از سطح پوست و تمیز شدن کامل آن می‌شود؛ همچنین احتمال پخش شدن جوش‌ها در مکان‌هایی مانند خط موی شما را کاهش می‌دهد.
برچسب ها: آب داغ ، صورت ، دوش گرفتن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: