کد خبر: ۲۶۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
در حال حاضر ۱۰ هزار پزشک عمومی طرف قرار داد بیمه سلامت هستند.
 شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، برای هر ۴ هزار نفر یک پزشک خانواده در نظر گرفته شده که در صورت صلاحدید بیماران را به پزشک متخصص ارجاع خواهند داد.
 به گزارش شفاآنلاین:محمدمهدی ناصحی گفت: متاسفانه در سال‌های تخیر، افراد با کمترین بیماری و دردی به متخصص مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به این که اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع به نوعی حمایت از بیمار است افزود:این مسیر به بیماران کمک می‌کند تا مسیر درمان را درست طی کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با نظام ارجاع می‌توان در هزینه‌های بهداشت و درمان صرفه‌جویی و منابع موجود را در راستای ارتقا کیفیت ارائه خدمت به مردم هزینه کرد.
ناصحی در خصوص طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: برنامه نسخه الکترونیکی در طول یکی دو سال گذشته راه اندازی شده و بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت، پرونده الکترونیک است.
وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها، تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از برنامه نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند گفت:برای اجرای کامل برنامه نسخه نویسی الکترونیکی باید هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های آن در همه نقاط کشور ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: سازمان بیمه سلامت حدود ۴۰ میلیون بیمه شده دارد، که از این تعداد ۳۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند که حدود ۲۲ میلیون نفر از آن‌ها در روستا‌ها سکونت دارند.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت دارای ۵ صندوق بیمه‌ای کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار، خانواده شهدا و جانبازان، صندوق افراد تحت پوشش بهزیستی و صندوق ایرانیان است که در خصوص صندوق ایرانیان فرد باید حق بیمه را بر اساس ارزیابی وسع پرداخت کند.
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، پزشک ، قرارداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: