کد خبر: ۲۶۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
سخنگوی سازمان غذا و دارو، ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق را امری متداول دانست و گفت: عراق یکی از کشور‌هایی است که ترانزیت دارو از ایران به آن انجام می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، ترانزیت دارو از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق را امری متداول دانست و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون هزار و ۷۰۰ تن محصول دارویی از ایران به کشور عراق ترانزیت شده است؛ کشور‌های مبدا دارو از جمله ترکیه به عنوان نخستین مبدا همچنین چین، هند و اندونزی از جمله کشور‌های مبدایی هستند که دارو از آنها از مسیر ایران به عراق ترانزیت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: با تأکید بر اینکه اطلاعات این ترانزیت‌ها در گمرکات کشور موجود است، گفت: ترانزیت دارو بر اساس قوانین حمل و نقل داخلی و همچنین استاندارد‌های بین المللی از ایران به کشور‌های همسایه از جمله عراق انجام می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: محموله اخیری که متاسفانه با رفتار غیررسانه‌ای مواجه شد نیز تنها از ایران ترانزیت شده بود و هیچ داروی ایرانی در این محموله وجود نداشت و این دارو‌ها هیچ ارتباطی با زنجیره توزیع دارو در داخل کشور نیز نداشتند و فقط این محصولات دارویی از مسیر ایران عبور کردند و به صورت ترانزیت از مبدا مشخص به عراق وارد شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: اگر مشکلی در داخل عراق برای این محموله پیش آمده مربوط به تجار و واردکنندگان آن است که باید قوانین داخلی عراق را رعایت می‌کردند.

برچسب ها: ترانزیت ، دارو ، هسایه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: