کد خبر: ۲۶۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
رئیس انجمن دیایت ایران گفت: با توجه به کمبود انسولین وارداتی در کشور، بهتر است، انسولین‌های تولید داخل جایگزین انسولین‌های خارجی شود.

شفاآنلاین>سلامت>اسدالله رجب روز دوشنبه افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه، حدود هفت ماه کمبود انسولین وارداتی در کشور داریم و برخی بیماران مبتلا به دیابت که از این نوع انسولین استفاده می کنند، بهتر است آموزش های لازم را در انجمن دیابت ایران برای جایگزینی انسولین تولید داخل و تزریق آن بگذرانند تا دیگر دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین:رجب اظهار داشت: مشکلی در تولید انسولین های انسانی نداریم و عملکرد آن در کنترل دیابت بویژه نوع یک خوب بوده و قابل رقابت با انسولین های مشابه خارجی است.

رجب ادامه داد: انسولین ها انواع قلمی، تزریقی و پمپی هستند و بر اساس باور غلط بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت تصورشان آن است که باید نوع قلمی را استفاده کنند، در حالیکه عملکرد قلمی، تزریقی و پمپی برابر بوده و مهم وارد شدن ماده انسولین به بدن این بیماران است.

وی از انسولین به عنوان ماده حیاتی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک نام برد و گفت: دیابت در اثر کاهش تولید انسولین در بدن یا کم شدن اثر انسولین در سوخت و ساز مواد قندی حاصل می‌شود و اکنون حدود هشت میلیون نفر دیابت دارند.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: دیابت نوع یک وابسته به انسولین و ارثی است و افراد مبتلا به این بیماری نیاز به تزریق انسولین دارند اما در دیابت نوع ۲ که بر اثر عدم فعالیت بدنی، رژیم غذایی نامناسب و غیره بوجود می آید با دارو می تواند آن را کنترل کرد.

رجب تصریح کرد: رژیم غذایی و ورزش یکی از درمان‌های اصلی برای دیابت نوع ۲ است و بیماران مبتلا به آن برای کاهش انرژی دریافتی نیاز به یک رژیم غذایی خاص و مناسب دارند.

وی اظهار داشت: در درمان دیابت نوع یک، روزانه دو مرتبه تزریق انسولین باید باشد و برخی بیماران می توانند به سه بار تزریق در روز افزایش دهند، نوع انسولین مصرفی، به سطح قند خون بیمار بستگی دارد و انسولین می‌تواند از عوارض چشمی، کلیوی، عصبی و قلبی جلوگیری کند و یا بروز آن‌ها را به تاخیر بیاندازد.
رجب تصریح کرد: برخی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز می توانند یک بار در روز انسولین را همراه با مصرف داروهای خوراکی و یا بدون استفاده از آنها را تجویز پزشک تزریق کنند.

کمبود انسولین طی هفته های اخیر مشکلاتی را برای مبتلایان به دیابت ایحاد کرده است. 

محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا ودارو روز گذشته(یکشنبه) گفت: ‌کمبود مقطعی انسولین به علت تحریم ها و مشکلات انتقال ارز است و با و ورود محموله های جدید به صورت سهمیه ای با کد ملی بین بیماران توزیع می شود.

برچسب ها: دیابت ، کمبود ، انسولین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: