کد خبر: ۲۶۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
یک روش فوق‌العاده ارتشی وجود دارد که گفته می‌شود تنها در دو دقیقه به هر کسی کمک می‌کند تا به خواب برود.

شفاآنلاین>سلامت>دکتر نیل استنلی، کارشناس خواب می‌گوید که مهم‌ترین عامل در کمبود خواب، آرام کردن ذهن است و فرد برای آنکه به خواب برود به اتاقی مختص خوابیدن، بدن آرام، و مهم‌تر از همه ذهن آرام نیاز دارد، بنابراین کند کردن ذهن به خواب بهتر کمک می‌کند.

به  گزارش شفاآنلاین:یک روش فوق‌العاده ارتشی وجود دارد که گفته می‌شود تنها در دو دقیقه به هر کسی کمک می‌کند تا به خواب برود. اعضای ارتش آمریکا از این راهکار برای خوابیدن در موقعیت‌های نامساعد استفاده می‌کنند.

فرد باید مراحل زیر را به ترتیب ذکر شده برای به خواب رفتن انجام دهد:

۱- عضلات صورتتان را آرام کنید، از جمله زبان، فک و عضلات اطراف چشم.

۲ - شانه‌هایتان را تا جای ممکن پایین بیاندازید، سپس بالا و پایین بازو‌ها را به ترتیب پایین بیاندازید.

۳- نفس بکشید، سینه‌تان را آرام کنید، سپس پاهایتان را آرام کنید، از ران‌ها شروع کنید و به پایین بروید.

۴- بعد برای ۱۰ ثانیه تلاش کنید تا ذهنتان را خالی کنید و سپس به یکی از این موارد فکر کنید: روی یک قایق بر دریاچه‌ای آرام دراز کشیده‌اید و آسمانی صاف و آبی بالای سرتان است. روی ننویی از جنس مخمل سیاه در یک اتاق سیاه دراز کشیده‌اید و در نهایت حدود ده ثانیه برای خودتان تکرار کنید: فکر نکن، فکر نکن، فکر نکن. گفته می‌شود این روش، پس از شش هفته تمرین، در مورد ۹۶ درصد از افراد موثر است.

بسیاری از کاربران که از بی‌خوابی گلایه می‌کنند این روش را عملی می‌دانند، اما معتقدند با توجه به روحیات و سیستم بدنی هر فرد برخی راهکار‌ها برای افرادی موثر و برای برخی چندان مفید واقع نمی‌شوند بنابراین هر فرد می‌تواند یک روش را که بیشتر از سایر روش‌ها به او کمک می‌کند تا راحت‌تر به خواب برود را انتخاب کند و از آن استفاده کند.

برچسب ها: راهکار ، ذهن ، ارتش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: