کد خبر: ۲۶۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت دلار ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان است.

شفاآنلاین>اقتصادی>هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار تومان، قیمت دلار ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش شفاآنلاین:همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان و سکه گرمی ۳ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۹۵۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روز‌های نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روز‌های قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کند.

 در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان، یورو ۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۸ هزار و ۷۱۰ تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه نیز روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی را به ۵۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می‌کنند با ورود ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اعلام این خبر نیز دلار حدود هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه ۲۰ مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که ۱۸ بانک ایرانی را در لیست تحریم‌های ثانویه خود قرار داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۵ هزار و ۵۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.تسنیم

بروز رسانی: دوشنبه 28  مهر 11:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

31 هزار و 850   

قیمت دلار (بازار آزاد)

31 هزار و 900

قیمت یورو (صرافی بانکی)

37 هزار و 300

قیمت یورو (بازار آزاد)

37 هزار و 300

قیمت درهم

8 هزار و 710

قیمت پوند

40 هزار و 900


بروز رسانی: دوشنبه 28 مهر ساعت 11:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  15 میلیون

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

16 میلیون و 150 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

8 میلیون و 900 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

6 میلیون

قیمت سکه گرمی

3 میلیون


بروز رسانی: ‌‌دوشنبه 28 مهر ساعت 11:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 443  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 951  هزار

مثقال طلا

6 میلیون و 290  هزار

انس طلا(دلار)

1909.6

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: