کد خبر: ۲۶۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 19
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استفاده از فضای مجازی را از فرصت‌های کرونایی دانست و گفت: قطعا بعد از کرونا، بخشی از آموزش‌های خود را به این سمت سوق خواهیم داد.
 شفاآنلاین>سلامت>آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

 به گزارش شفاآنلایندر این مراسم که رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت داشتند، معاون وزیر بهداشت، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول ابراز امیدواری کرد این ماه خبرهای خوش سلامتی را برای مردم کشور به ارمغان بیاورد.

لاری برگزاری چنین مراسم‌هایی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم  یکی از رسالت‌های مسؤولان این است که در عمل به مردم نشان بدهند که در انجام وظایف خود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ورود می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهدیدی چون کرونا را با برگزاری اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) تبدیل به فرصت کرد که این کار بسیار ارزشمندی است.

معاون وزیر بهداشت با تقدیر از دانشکده فنی استان فارس اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز یکی از پیشتازترین دانشگاه‌ها در برگزاری بهترین و پربارترین جشنواره‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است. این استان در زمینه بیماری کرونا نیز عملکرد قابل دفاعی داشته است که این نشان می‌دهد هم‌افزایی و تعامل در این استان در شکل مطلوب خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه قطعا تلاش دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس در موفقیت‌های حاصله این استان بی‌تاثیر نبوده است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی همیشه نقش خود را به بهترین شکل بازی می‌کند. دغدغه‌مندی، مسؤولیت‌پذیری و استفاده از روش‌های نوین از شاخص‌های این جشنواره به شمار می‌رود که استفاده از ابزارهای نوینی چون انیمیشن، موشن‌گرافی، پادکست و ... در چنین مسابقاتی معرف این واقعیت است که نسل جدید به خوبی با این موارد آشنا هستند.

لاری گفت: کرونا باعث شد نسل‌های قبل، فرصتی برای ایجاد ارتباط با تکنولوژی پیدا کنند و نسل نو نیز از زبان تکنولوژی توانست حرف خود را بزند.

وی استفاده از فضای مجازی را از فرصت‌های کرونایی دانست و با بیان این‌که قطعا بعد از کرونا، از این فضا بهره بسیاری خواهیم برد و بخشی از آموزش‌های خود را به این سمت سوق خواهیم داد، گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای مهارت را در دل خود دارد و ما در دوره کرونا نیازمند برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی برای مدافعان سلامت هستیم. آموزش مهارت، خلاقیت، اخلاق و فرهنگ‌سازی نیز از دیگر مواردی است که در این حوزه بسیار دارای اهمیت است.

سخنگوی وزارت بهداشت به عادی‌سازی بیماری کرونا در میان برخی از مردم اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا مدت هشت‌ماه است که در کشور ما شیوع پیدا کرده است، در ابتدای ورود این بیماری به کشور، مردم همکاری خیلی خوبی با خادمان خود در وزارت بهداشت داشتند، کرونا در ابتدا برای مردم پدیده‌ای نو بود که همین نو بودن، احتیاط و رعایت دستورالعمل‌ها را به دنبال داشت، اکنون اما کمی عادی‌انگاری در رفتار برخی از افراد دیده می‌شود که نیاز است این پدیده را باری دیگر با زبان جدید به مخاطب انتقال دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این زبان جدید نیازمند خلاقیت و استفاده از ابزارهای نوین هستیم که به دست جوانان باید برای مردم عنوان شود، جوانانی که می‌توانند در هر خانواده نقش «سفیر سلامت» را بازی کنند.

لاری با بیان این‌که رئیس سازمان بهداشت جهانی، آموزش را بر سلامت مقدم دانسته و این یعنی تا آموزش نباشد، سلامت هم معنا ندارد، اظهار داشت: در زمانی که شیوع بیماری را داریم باید آموزش‌ها را به سمت روش‌های مجازی ببریم تا تعطیلی در این حوزه اتفاق نیفتد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تأکید کرد: کادر بهداشت و درمان در مدت هشت ماه گذشته، ایثار از خود نشان داد اما مردم باید علاوه بر قدردان بودن، مراقبت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند؛ از نهادهای مربوطه می‌خواهم تا در این شرایط سخت وزارت بهداشت را تنها نگذارند.

وی گفت: ۸ ماه است همکاران ما جوانمردانه پای کار آمده‌اند، خیلی از این عزیزان همان رزمنده‌های دوران دفاع مقدس هستند که در حوزه سلامت فعالیت می‌کردند و اکنون در این سنگر حضور دارند، در حال حاضر تعدادی از این عزیزان را از دست داده‌ایم، تعدادی برای دومین بار به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی خسته شده‌اند اما با همین توان ایستاده‌اند اما به واقع ما نیازمند نیروی تازه نفس هستیم.

لاری ادامه داد: اکنون ابتلای به بیماری رشد قابل توجهی داشته است، نیازمند کمک همگانی در هر جایگاهی که قرار داریم، هستیم. در این خصوص تاریخ در آینده در مورد همه ما قضاوت خواهد کرد، بنابراین همه نهادها باید برای مدیریت بیماری کمک کنند. به واقع دردآورترین چیز دیدن رنج هموطنان است و زمانی که تعداد بیماران بالا می‌رود کیفیت مراقبت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به حضور بابایی جانباز مدافع سلامت در این مراسم، گفت: دکتر بابایی ۴۰ بار به اتاق عمل رفته و چشم خود را برای حفظ سلامت مردم از دست داده است، این متخصص اورژانس همچنان در خط مقدم دفاع از سلامت مردم قرار دارد و امیدوار است مردم شرایط سخت مدافعان سلامت در خط نبرد با بیماران کرونایی را درک کنند. اعلام روزانه تعداد بهبودیافتگان نشان دهنده لطف خدا و تلاش همکارانی از این دست است که حماسه آفریدند و امید را در دل مردم آوردند که باید از این بابت از عمق جان از آنها تشکر کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: