کد خبر: ۲۶۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 18
طول عمر خون‌های اهدا شده ۳ روز است
حاجی‌بیگی گفت: طول عمر خون‌های اهدا شده تنها ۳ روز است و به همین دلیل باید روزانه از افراد دارای شرایط بدنی مناسب خون گرفته شود.

شفاآنلاین>سلامت>بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در خصوص کاهش شدید ذخایر خونی کشور، اظهار کرد: همیشه به دلیل تغییرات آب و هوایی کشور مقدار خون دریافتی در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند، که  امسال هم  با توجه به شرایط خاصی که بر کشور حاکم است  این مشکل پررنگ‌تر شده است.

به گزارش شفاآنلاین:بیگی گفت: مراکز انتقال خون روزانه بطور کامل ضدعفونی می‌شوند به همین دلیل  مردم نباید دغدغه این موضوع را داشته باشند. البته همه افراد باید بدانند که بیماری کرونا از طریق مجاری تنفسی و مخاط منتقل می‌شود و هیچ ارتباطی با اهدا کردن خون ندارد. 

حاجی بیگی بیان کرد: ۱۶ درصد خون اهدایی مردم پایتخت در شهر تهران و ۲۵ درصد از آن در شهرستان‌های استان تهران مصرف می‌شود. در حال حاضر آمار مصرف خون اهدایی در شهر تهران بالاست.

او اظهار کرد: نمی‌توانیم برای طولانی مدت در درمای اتاق و داخل کیسه‌های خاص خون دریافتی را نگهداری کنیم، زیرا طول عمر خون دریافتی تنها ۳ روز خواهد بود و به همین دلیل باید روزانه از افراد دارای شرایط بدنی مناسب خون گرفته شود تا بتوانیم به بیماران خاص تالاسمی خون تزریق کنیم.

برچسب ها: انتقال ، خون ، ذخایر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: