کد خبر: ۲۶۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 17
متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند مادران شیرده ۱ قاشق غذاخوری گزنه، ۲ قاشق رازیانه و ۲ قاشق شوید را با شیر دم کرده و با عسل میل کنند.

شفاآنلاین>سلامت>برخی از مادران در دوران شیردهی به دلایل مختلفی از جمله استرس، تغذیه نامناسب، مصرف برخی داروها، گیاهان، زایمان دشوار، از دست دادن خون، زایمان زودرس و یا دیابت از شیر کافی برخوردار نیستند. در ادامه این مطلب به برخی نسخه‌های خانگی که باعث افزایش شیر مادر می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

به گزارش شفاآنلاین:متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند مادران شیرده ۱ قاشق غذاخوری گزنه، ۲ قاشق رازیانه و ۲ قاشق شوید را با شیر دم کرده و با عسل میل کنند.

به گفته محققان جویدن روزانه مقداری بادام درختی و مصرف ارده به همراه شیره انگور در صبح‌ برای افزایش شیر مادر بسیار تاثیرگذار است. همچنین نوشیدنی تهیه شده از مخلوط هویج و شیرکم چرب نیز برای این منظور بسیار مناسب خواهد بود.

بسیاری از میوه‌ها و آبمیوه‌ها ضمن افزایش رطوبت بدن، خونساز هم هستند که بسته به وضعیت مزاجی مادر برای افزایش شیر او قابل استفاد هستند. مادران به منظور افزایش شیر بهتر است میوه و آبمیوه تازه استفاده کنند. متخصصان توصیه می‌کنند هنگام استفاده از آبمیوه‌ها مقداری عسل به آن‌ها اضافه شود.

کاهو، گلابی، مویز، خرما، انگور، جو، گندم، گوشت تازه بزغاله، مغز گوسفند و گوشت گوساله از خوراکی‌ها و موادغذایی مفید برای افزایش شیر مادر محسوب می‌شوند.

غذاهای افزایش دهند شیر مادر 

به گفته متخصصان غذا‌هایی مانند باقالی پلو همراه سوب زردک، خورشت به، خورشت کرفس، خورشت فسنجان، خورشت کدو، کلم پلو برای افزایش شیر مادر بسیار مناسب هستند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: