کد خبر: ۲۶۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 13
«‌ سلامت روان » افراد جامعه در حالی که اقدام جدی برای کنترل بیماری کرونا مشاهده نمی شود ، نگران کننده شده است. وزارت بهداشت ژاپن ، در تحقیقاتی که به تازگی شروع کرده دریافته که قرنطینه خانگی و ترس از بیرون رفتن از خانه به علت خطر ابتلا به بیماری کرونا ممکن است تاثیر جدی بر سلامت روان افراد بگذارد.
 شفاآنلاین>سلامت> «‌ سلامت روان » افراد جامعه در حالی که اقدام جدی برای کنترل بیماری کرونا مشاهده نمی شود ، نگران کننده شده است. وزارت بهداشت ژاپن ، در تحقیقاتی که به تازگی شروع کرده دریافته که قرنطینه خانگی و ترس از بیرون رفتن از خانه به علت خطر ابتلا به بیماری کرونا ممکن است تاثیر جدی بر سلامت روان افراد بگذارد.
 به گزارش شفاانلاین: حس انزوا و کاهش درآمد بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان بر افراد تاثیر مخربی داشته و موجب اعتیاد به الکل یا بی خوابی در آنان شده است. 
 وزارت بهداشت ژاپن از ماه گذشته و از طریق اینترنت تحقیقات جدی درباره تاثیرات قرنطینه خانگی و ماندن در خانه (  به علت ترس از ابتلا به بیماری کرونا )  بر سلامت روان افراد را بر روی بیش از ده هزار نفر انجام داده است. افراد انتخاب شده در این تحقیقات به پرسش های مختلف از جمله اینکه آیا نسبت به کار یا زندگی روزمره خود احساس ناخوشایندی دارند؟‌ آیا میزان اشتها ، مدت خواب و زمانی که صرف بازی های کامپیوتری می شود ، بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است؟‌ پاسخ دادند. وزارت بهداشت ژاپن امیدوار است که با اطلاعات بدست آمده بتواند به دولت های محلی که در حال دادن مشاوره به شهروندان هستند ، کمک کند. 
به گزارش وزارت بهداشت ژاپن ، بر اساس آخرین اطلاعاتی که در سال 2017 جمع آوری شده است ، در این سال 4 میلیون 200 هزار نفر به علت ابتلا به بیماری روانی به مراکز پزشکی مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با پانزده سال گذشته یک و ششم دهم درصد افزایش داشته است. گفته می شود هم اکنون یک نفر از هر پنج نفر حداقل یکبار در طول زندگی خود به بیماری روانی مبتلا می شوند و به مراکز پزشکی مراجعه می کنند. هم اکنون شایع ترین بیماری روانی در ژاپن « ‌افسردگی »‌ است که بیش از یک میلیون دویست و هفتاد هزار نفر به آن مبتلا می باشند. 
4- سال گذشته مرکز مشاوره ای برای پیشگیری بیماری های روانی که معمولا با نام «‌ SODA »‌ شناخته شده است ،  برای حمایت از دولت در منطقه آداچی کو توکیو تاسیس شده است. یک روان پزشک و یک روانشناس از سازمان بهزیستی بهداشت و روان در این مرکز به جوانان ده تا سی سال که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند ،‌ مشاوره رایگان ارائه می دهند. دکتر تاکاشی اوچینو که در SODA فعالیت می کند ،‌ گفت:« من فکر می کنم در صورت بروز اختلال روانی یا مشکل جزئی مراجعه هر چه سریع تر به این مرکز بسیار مهم است. ما تا آنجا که ممکن است با دقت به حرفهای شما گوش خواهیم کرد. بنابراین لطفا با ما مشورت کنید. » وی در ادامه خاطرنشان کرد ، از ابتدای سال جاری شمار افرادی که به علت تاثیر بیماری کرونا دچار اختلالات روانی شدند ،‌ افزایش پیدا کرده است.  جوان بیست ساله که در استان چیبا زندگی می کند و دچار اختلال روانی شده و به مرکز مشاوره مراجعه کرده است ، گفت:«‌ من در حالی که تنها زندگی می کردم در دانشگاه کانزای مشغول تحصیل بودم. اما نتوانستم با دانشجویان ارتباط بر قرار کنم و به همین علت پس از تعطیلات تابستان به دانشگاه نرفتم و در خانه ماندم. تمام روز بی آنکه کاری انجام دهم ، مشغول بازی های آنلاین بودم. حتی زمانی که دانشگاه هم می رفتم بسیار نگران بودم که مبادا اظهارات و اقدامات اشتباهی انجام دهم و طرف مقابل از من برداشت منفی کند. اما از وقتی که به این مرکز معرفی شدم علائم بیماری من رو به بهبود است. SODA جو مسالمت آمیزی دارد و در این محیط می توانم خودم را درک و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنم. »‌ 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: