کد خبر: ۲۶۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 06
حریرچی گفت: اکثر والدین رفتار دوگانه‌ای در مواجهه با کرونا دارند، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند اما برای خرید آن‌ها را با خود می‌برند.

شفاآنلاین>سلامت>ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران با اشاره به وضعیت هشدار درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: متاسفانه دیروز هم شاهد فوت ۲۳۵ نفر از هموطنان بودیم و در بیمارستان‌ها به نقطه خطرناکی رسیدیم. ما در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش بیمار داریم، ولی بیماران تا زمانی که بخش، تخت خالی پیدا کند در اورژانس می‌مانند.

به گزارش شفاآنلاین:حریرچی افزود: در کنار این مشکل، ما دچار فرسودگی تجهیزاتی نظیر دستگاه اکسیژن ساز شدیم. چرا که اکسیژن ساز معمولا برای شرایطی تعبیه می‌شود که فقط ۱۰ درصد بیماران بیمارستان به آن نیاز دارند.

حریرچی ادامه داد: ما دستگاه مخزن و اکسیژن ساز خریدیم، اما متاسفانه دستگاه سی تی اسکن هم با توجه به افزایش تقاضا، دچار استهلاک شده است. در طرح تحول سلامت، گسترش تخت‌های بیمارستانی را داشتیم اما آمار نشان می‌دهد که نسبت به کشور‌های اروپایی و همسایه نیز میزان تخت‌های بیمارستانی ما کمتر است.

عضو ستاد ملی کرونا  گفت: پیش از این، بخش ۲۴ یا ۳۶ تخته، شب با دو پرستار نگهداری می‌شد اما با توجه به اینکه بیماران کرونایی اکثرا بد حال هستند و احتیاج به کمک دارند، نیاز به پرستار بیشتر احساس می‌شود.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: وقتی مدارس و ادارات را تعطیل کردیم، متوجه شدیم میزان مسافرت، خرید از بازار‌های مرکزی و تجمع در فروشگاه‌های بزرگ بیشتر شد. کشور ما در شرایطی نیست که مانند برخی از کشور‌های اروپایی و جنوب شرقی آسیا، بتوان حضور در خانه‌ها را محدود کند. تا زمانی که مردم نخواهند و رعایت نکنند، اتفاقی نمی‌افتد.

حریرچی  بیان کرد: اگر از ۱۰۰ نفر فقط ۱۰ نفر هم‌ رعایت نکنند، امکان انتقال ویروس به کل ۱۰۰ نفر وجود دارد. اکثریت افراد رفتار دوگانه‌ای دارند، نگران فرزندانشان هستند و آن‌ها را به مدرسه نمی‌فرستند، اما برای انجام کار‌هایی نظیر خرید فرزندانشان را با خود می‌برند.

او تصریح کرد: بازشدن مدارس از ۱۵ شهریور به دلیل این بود که پاییز و زمستان تعطیلی‌های مکرر خواهیم داشت و البته این تصمیم هم به غیر حضوری تغییر پیدا کرد.

معاون وزیر بهداشت یادآوری کرد: شستشوی مکرر، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و عدم شرکت در هر تجمعی، استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه تا زمان بازگشت و اجتناب از تردد، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست که بارها بر روی آن تاکید شده است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: