کد خبر: ۲۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۳ - 2014June 30
شفاآنلاین-اگر در باغچه منزلتان رزماري داريد خوشا به حالتان چون گنجينه‌اي‌ از خواص در اختيارتان هست
به گزارش شفا آنلاین،برگ‌ها، گل‌ها و روغن گياهي آن جزو بهترين درمان‌هاي طبيعي محسوب مي‌شوند كه سلامتي را ارتقا مي‌دهند. در واقع از اين گياه مي‌توان براي درمان نفخ، درد مفاصل، سرماخوردگي، كبد اشباع‌شده و غيره استفاده كرد. در اين مطلب به شما خواهيم گفت چگونه مي‌شود از خواص درماني اين گياه معطر و مفيد استفاده كرد. لطفاً با ما همراه باشيد. 
  خداحافظ خستگي
رزماري به دليل دارا بودن تركيبات فوق‌العاده‌اي مانند فلاوونوئيدها و غيره باعث تحريك بدن و افزايش انرژي آن مي‌شود. براي همين هم اگر احساس خستگي و كسالت رهايتان نمي‌كند مي‌توانيد به اين گياه پرخاصيت اعتماد كنيد. 
 روش مصرف
يك قاشق چاي‌خوري معادل 20 گرم برگ‌هاي رزماري را با 150 ميلي‌ليتر آب جوش دم كنيد. در ظرف را بگذاريد و اجازه دهيد به مدت 10 تا 15 دقيقه بماند و سپس صاف كرده و ميل كنيد. مي‌توانيد روزانه بين غذا از اين دم كرده ميل كنيد. حواستان باشد مصرف روزانه آن نبايد بيش از دو تا سه فنجان باشد. 
 خداحافظ نفخ
اگر در هضم غذا مشكل داريد رزماري مصرف كنيد. اين گياه حاوي تركيباتي مانند فلاوونوئيدها و سينئول و غيره است كه براي درمان دل درد، اسهال، باد شكم، نفخ يا يبوست بسيار مفيد است. در واقع رزماري يكي از آن درمان‌هاي طبيعي و البته موثر دستگاه گوارش مي‌باشد. 
 روش استفاده
5 گرم برگ رزماري را در يك فنجان آب جوش و به مدت 10 دقيقه دم كنيد. محلول را صاف كرده و بنوشيد. مي‌توانيد روزانه 2 تا 3 فنجان از اين دم كرده را ترجيحاً بعد از غذا ميل كنيد. همچنين مي‌توانيد 2 قطره روغن گياهي خوراكي رزماري را با كمي عسل مخلوط كرده و سپس در يك فنجان آب داغ حل و ميل كنيد. 
 سم زدايي از كبد
قدرت بالاي تركيبات موجود در رزماري براي بهبود عملكرد ارگان‌هاي بدن به خصوص كيسه صفرا و كبد شناخته شده است. بايد بدانيد كه رزماري باعث دفع توكسين‌ها يا همان سموم موجود در كبد مي‌شود. وقتي كه كبدتان درست كار كند مطمئن باشيد كه تاثير مثبت آن روي عملكرد ارگان‌هاي ديگر بدن كاملا قابل‌مشاهده خواهد بود. 
 روش مصرف
1 قاشق چاي‌خوري پر معادل 20 گرم برگ رزماري را با 150 ميلي‌ليتر آب جوش دم كنيد. در ظرف را بگذاريد و 10 تا 15 دقيقه صبر كنيد. سپس محلول را صاف كرده و ميل كنيد. بهتر است به مدت 20 روز، صبح‌ها به صورت ناشتا اين دم كرده را بنوشيد. با همين كار ساده بدنتان سم زدايي و تميز مي‌شود. 
 درمان سرماخوردگي
زماني كه دچار مشكلات تنفسي و بيماري‌هاي خاص فصل سرما مي‌شويد بدون فوت وقت به سراغ رزماري برويد. به خاطر اينكه اين گياه ضدعفوني‌كننده و روان كننده مخاط است. رزماري براي درمان سرماخوردگي، برونشيت و سرفه فوق‌العاده است. 
روش استفاده
5 گرم برگ رزماري را در يك فنجان آب جوش به مدت 10 دقيقه دم كنيد. محلول را صاف كرده و ميل كنيد. مي‌توانيد به مدت 7 روز، روزانه دو تا سه فنجان از اين دم كرده ميل كنيد. همچنين مي‌توانيد به مدت يك هفته 10 تا 20 قطره از تن تور رزماري را در يك ليوان آب حل و صبح و شب ميل كنيد. اگر دچار برونشيت شده‌ايد مي‌توانيد 1 قطره روغن گياهي خوراكي رزماري را در يك قاشق عسل ريخته و سپس در يك دمنوش حل كرده و ميل كنيد. 
 تسكين دردهاي روماتيسمي
از آنجايي كه رزماري حاوي اسيد فنوليك است، خاصيت ضد التهابي دارد و مي‌تواند باعث كاهش دردهاي روماتيسمي شود. 
 روش مصرف
مي‌توانيد 50 گرم گل رزماري را در يك ليتر آب و به مدت دو دقيقه بجوشانيد و سپس اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بكشد. محلول را صاف كنيد و به عنوان لوسيون روي مفاصل دردناك بكشيد. به مدت 1‌هفته روزانه دو تا سه مرتبه اين كار را تكرار كنيد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: