کد خبر: ۲۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 18
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که مدیریت بیماری کرونا بخاطر تلاش جمعی بوده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>دکتر جان بابایی به همراه مسئول دبیرخانه هیات امنا معاونت درمان وزارت بهداشت، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان بازدید کرد و با حضور در نشست بررسی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مرزی نهبندان گفت: بیماری کرونا جز با همدلی، هماهنگی و همکاری بین حوزه ها و مجموعه حاکمیت مدیریت نشد و مدیریت بیماری تاکنون بخاطر تلاش جمعی بوده است.

به گزارش شفاآنلاین: جان بابایی افزود: بیماری کرونا تنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت نشد بلکه روسای سازمان‌ها، استانداران، فرمانداران، خیرین و تمامی مردم کمک کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پراکندگی و گسترده بودن خراسان جنوبی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل داشتن شهرهای کوچک اما پراکنده و گسترده مقداری مظلوم واقع شده که پراکندگی جمعیت و گسترده بودن شهرستان‌ها، اداره کردن دانشگاه و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تنها استانی است که به جز مرکز که دارای جمعیت بالا است، مابقی شهرستان‌های دارای جمعیت پایین اما پراکندگی بالا را پوشش می‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: این دانشگاه علاوه بر گسترده بودن استان، کمبودهایی نیز داراست که نیاز به توجه ویژه دارد و برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم استان به ویژه شهرستان مرزی نهبندان باید همه دست به دست هم داده و به دانشگاه بیرجند کمک کنیم.

وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان نیازمند همکاری نماینده مجلس، فرماندار، شهردار و سایر مسئولان هستیم، گفت: هرچه بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا نگرانی مردم در بُعد سلامت کاهش یافته یا حل شود میزان رضایتمندی افزایش می یابد. از اینرو  مشکلات حوزه درمان شهرستان نهبندان را به ترتیب اولویت در دستور کار قرار داده و نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام می‌کنیم. لازم به ذکر است اولویت نخست ما تکمیل اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان است که باید هر چه زودتر منابع مالی در اختیار دانشگاه قرار دهیم تا اورژانس و آی سی یو این بیمارستان تکمیل شود.

جان بابایی اولویت دوم را تکمیل پانسیون پزشکان بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اعلام کرد و گفت: وقتی زمینه رفاه پزشک فراهم شود، استقرار و ماندگاری پزشک بیشتر می‌شود که شهرستان نهبندان اکنون در زمینه کلینیک تخصصی پزشکان با مشکل مواجه بوده و محیط کنونی بسیار فضای کوچکی دارد که سعی می‌کنیم با همکاری خیرین، کلینیک ویژه احداث شود. همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه بیمارستان و ارتقای بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیازمند بودجه برای اجراست که امیدواریم در بودجه سال 1400 به آن توجه شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: کمک خواهیم کرد تا بخش آی سی یو جدید بیمارستان شهید آتشدست در مجاورت اورژانس، هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. مجوز احداث دو پایگاه اورژانس در شهرستان نهبندان اخذ شده است که برای مشکلات احداث آن پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش وبدا، جان بابایی در پایان خاطر نشان کرد: در ارتباط با سایر مشکلات حوزه درمان شهرستان از جمله فضای دیالیز، شبانه روزی شدن مراکز، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و اتاق عمل پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه را انجام می‌دهیم و امید است با همکاری یکدیگر بتوانیم مشکلات حوزه درمان شهرستان مرزی نهبندان که سبب نارضایتی پرسنل، مردم و مسئولان شده است را رفع کنیم و شرمنده مردم شریف این شهرستان در حوزه خدمات رسانی نشویم.

ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: