کد خبر: ۲۶۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 18
دو غول داروسازی جهان در بیانیه‌ای اعلام کردند به صورت مشترک اقدام به تولید ۲ میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ خواهند کرد.

شفاآنلاین>سلامت> پس از ظهور ویروس کرونا از شهر ووهان چین، هم اینک تقریباً تمامی کشور‌های جهان با شدت‌های مختلف درگیر این ویروس شده اند. از این میان، آمریکا با بیش از ۶ میلیون و ۶۶۰ هزار مبتلا در رده نخست و هند با ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار مبتلا در رده دوم کشور‌های جهان از جنبه شیوع بیماری کرونا قرار دارند. پس از استیصال و ناتوانی واشنگتن و دهلی نو در مدیریت و کنترل بیمار، حال دو غول داروسازی آمریکایی و هندی همگام اعلام کردند برای تولید واکسن کووید ۱۹ با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش شفاآنلاین:بر این اساس، شرکت نوواکس، غول داروسازی آمریکا و شرکت سروم هند، بزرگترین تولید کننده واکسن جهان اعلام کردند در برنامه‌ای مشترک اقدام به تولید ۲ میلیارد واکسن کرونا در جهان خواهند کرد. پیش‌تر در ماه اوت میلادی این دو شرکت داروسازی اعلام کردند یک میلیارد دوز از واکسن کرونا را تولید خواهند کرد. حال دو طرف به دلیل افزایش تقاضا و تشدید بحران کرونا توافق کردند دو میلیارد دوز از واکسن کووید ۱۹ را به صورت مشترک تولید کنند.

در بیانیه این دو غول داروسازی جهان آمده است: شرکت سروم هند قرار است پادتن‌های واکسن شرکت نوواکس را به صورت گسترده در خاک هند تولید کند. با این کار تا سال ۲۰۲۱ میلادی ظرفیت تولید واکسن این شرکت دو برابر خواهد شد و بیش از ۲ میلیارد دوز از آن به بازار عرضه می‌شود.

شرکت نوواکس در کنار شرکت مدرنا، دو غول داروسازی آمریکا هستند که در مرحله پایانی آزمایش واکسن کرونا قرار دارند. مهندسان ژنتیک شرکت نوواکس در حال توسعه این واکسن هستند. تحقیقات این شرکت در محیط آزمایشگاهی منجر به پاسخ ایمنی و مقاومت در موش‌ها و میمون‌ها شده است.

شرکت نوواکس مرحله سوم آزمایش کرونای خود را به صورت گسترده از ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. به دلیل استاندارد‌های بالای این شرکت دارویی در آزمایش‌های خود، آمریکا ۱۰۰ میلیون دوز و بریتانیا ۶۰ میلیون دوز از این واکسن را برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی سفارش داده اند. این شرکت وعده داده است در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات مرحله سوم، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن سفارش داده شده از سوی دولت آمریکا را در ماه ژانویه (نخستین ماه میلادی) به این کشور تحویل دهد.

دولت‌های آلمان، انگلیس و آمریکا امیدوارند بتوانند از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی واکسیناسیون عمومی در مقابل کووید ۱۹ را آغاز کنند. با این حال، دولت فدرال آمریکا نیز به مقامات محلی (ایالتی) اعلام کرده است خود را برای توزیع واکسن کرونا در ماه نوامبر سال جاری میلادی آماده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: