کد خبر: ۲۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 15
شرکت «آسترازنکا» به رغم وقفه‌ای که هفته گذشته در روند آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد ایجاد شد، ادعا کرد این واکسن پایان سال جاری میلادی و یا اوایل سال آتی میلادی آماده می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>شرکت «آسترازنکا» به رغم وقفه‌ای که هفته گذشته در روند آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد ایجاد شد، ادعا کرد این واکسن پایان سال جاری میلادی و یا اوایل سال آتی میلادی آماده می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: شرکت داروسازی آسترازنکا، یک شرکت بریتانیایی–سوئدی و چند ملیتی داروسازی که با دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن ویروس کرونا همکاری می‌کند، اعلام کرد که با موافقت مقامات بهداشتی بریتانیا آزمایش واکسن تولیدی خود را علیه ویروس جدید کرونا از سر گرفته است. آزمایش‌های واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد روز ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) به دنبال بروز علائم بیماری در یک زن انگلیسی که واکسن به او تزریق شده بود، متوقف شد.

بنا به اعلام شرکت آسترازنکا مقامات بهداشتی و دارویی بریتانیا تایید کرده‌اند که ادامه آزمایش واکسن تولید شده بی‌خطر است. به دنبال بروز علائم بیماری در این زن انگلیسی که واکسن به او تزریق شده بود، کمیته‌ای مستقل برای بررسی خطرهای احتمالی آزمایش واکسن شرکت آسترازنکا تشکیل شد. به گفته این شرکت تحقیق این کمیته به پایان رسیده و اعضای آن به این نتیجه رسیده‌اند که آزمایش واکسن می‌تواند ادامه یابد.

«پاسکال سوریوت»، مدیر اجرایی شرکت داروسازی آسترازنکا روز پنجشنبه گذشته در نشستی که به صورت آنلاین برگزار شد، توقف آزمایش این واکسن را موقتی بیان کرد و گفت: «تولید واکسن «در مسیر» باقی مانده است، اما قبل از شروع تحقیقات منتظر کسب اجازه از یک کمیته ایمنی مستقل است.»

سخنگوی شرکت آسترازنکا نیز این توقف را یک «اقدام عادی» توصیف کرد که هنگام بروز یک بیماری بالقوه غیر قابل توجیه در یکی از آزمایش‌های آن انجام می‌شود.

آنها گفتند: «حفظ یکپارچگی آزمایش‌ها در طول تحقیقات، بسیار مهم است. این شرکت تلاش می‌کند بررسی این مورد عارضه با سرعت هر چه بیشتر انجام شود تا کمترین تاثیر بالقوه را بر جدول زمانی آزمایش این واکسن داشته باشد.»

«مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس نیز تصریح کرد: «توقف آزمایش واکسن خود یک چالش است، اما تلاش برای تولید واکسن را عقب نمی‌اندازد. بدیهی است این اتفاق برای آزمایش این واکسن خاص یک چالش به حساب می‌آید، اما این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی برای واکسن آکسفورد رخ می‌دهد.»

اکنون ۹ نامزد واکسن در مرحله سوم آزمایش قرار دارند. آزمایش‌های مرحله سوم این شرکت بریتانیایی- سوئدی در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) در آمریکا آغاز شد. ضمن آنکه مراحل پیشین در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی آغاز شده بود.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پیش از این از تولید واکسن کرونا در این کشور تا پیش از انتخابات سه نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) خبر داده بود. این سخنان نگرانی‌هایی را در زمینه ترجیح منافع سیاسی در تولید واکسن ویروس کرونا افزایش داد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، واکسن شرکت آسترازنکا که تاکنون بر روی ده‌ها هزار نفر در انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی و آمریکا آزمایش شده، امید زیادی به آن بسته شده است. روند آزمایش این واکسن به مرحله سوم یعنی آخرین مرحله آزمایش که در جریان آن میزان ایمنی و کارایی واکسن سنجیده می‌شود، رسیده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: