کد خبر: ۲۶۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 10
با شروع سال جدید تحصیلی در تاریخ 11 سپتامبر، اسرائیل پا را از مرز 3000 مورد ابتلا در روز فراتر نهاده و طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز به اولین کشور در جهان در طبقه بندی میزان ابتلا (200 نفر در هر یک میلیون نفر) تبدیل شده است.




شفاآنلاین>سلامت>با شروع سال جدید تحصیلی در تاریخ 11 سپتامبر، اسرائیل پا را از مرز 3000 مورد ابتلا در روز فراتر نهاده و طبق آمارهای دانشگاه جان هاپکینز  به اولین کشور در جهان در طبقه بندی میزان ابتلا (200 نفر در هر یک میلیون نفر) تبدیل شده است. در واقع افزایش میزان سرایت از ماه ژوئن به بعد هرگز متوقف نشده است. امروز کارشناسان معتقدند که بهتر بود که با سرعت کمتری فعالیت ها آغاز می شدند.

به گزارش شفاآنلاین:از امشب به مدت یک هفته آتش بس شبانه در 40 شهرک یا محله حتی در بیت المقدس که در وضعیت قرمز به سر می برند، به اجرا در می آید. تقریباً تمامی مناطق قرمز به جامعۀ عرب یا فوق ارتدوکس مربوط می گردد که در آنها عامل اصلی این وضعیت ازدواج است. 

البته میزان مرگ و میر که تا به امروز 1031 نفر بوده است همچنان کمترین میزان در جهان باقی می ماند. حتی تعداد افراد بستری تاکنون افزایش تصاعدی نداشته است. تعداد آزمایش های انجام شده در روز حول و حوش 40 هزار مورد است و وزارت بهداشت این کشور قصد دارد در آستانۀ فرا رسیدن فصل زمستان این رقم را به صدهزار مورد برساند تا بتوان حتی المقدور مبتلایان به کووید-19 را از مبتلایان به آنفولانزای فصلی جدا کرد.

در این کشور دستورات اغلب ضدونقیض است. همان روز که صحبت از تعطیلی فعالیت ها می شود، سالن های تئاتر بازگشایی می شوند و بدتر آنکه این تدابیر در آخرین لحظه اعلام می شود. در آستانۀ بازگشایی مدارس در ساعت 23 به اعلام مناطق قرمز پرداختند. مناطقی که قرار نبود مدارس روز بعد باز شوند. آتش بسی که قرار بود دیروز به اجرا در آید در پی فشار شهرداران تنها در آخرین لحظه به به مدت 24 ساعت به تعویق افتاد.

کشور در حال حاضر منتظر است بداند که آیا در آستانۀ فرارسیدن ایام عید یهودی که روز 18 سپتامبر آغاز و مدت یک ماه طول خواهد کشید، تعطیلی اعلام خواهد شد یا خیر. آنچه مسلم است اینکه جشن ها مانند همیشه نخواهند بود. محدودیت هایی برای تجمعات اعلام خواهد شد. قرار است در نشست کابینه دولت با موضوع ویروس کرونا در این باره تصمیم گیری شود لیکن همه در میان خشم و نومیدی معتقدند که این امر در آخرین لحظه اعلام خواهد شد. 

لارپوبلیکا (ایتالیا)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: