کد خبر: ۲۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۳ - 2014June 29
شفا آنلاين-نخود فرنگی در همه انواع آن طعمی بسیار خوشمزه دارد و از نظر سلامتی مغذی می‌باشد. فصل کاشت نخود فرنگی از بهار تا اوایل پاییز است.
به گزارش شفا آنلاين،نخود فرنگی، گیاهی است که میوه آنها غلاف مانند است و دانه‌های گوشتی که ما آنها را بعنوان نخود می‌شناسیم در آن وجود دارد.

نخود از محدود حبوباتی است که هم بصورت پخته و هم خام،‌جزء سبزیجات تازه محسوب می‌گردد. اگرچه، ‌تنها 5 درصد از نخود به صورت خام فروخته می‌شوند، باقی آنها یخ‌زده و یا کنسرو شده است. نخود یخ‌زده به این دلیل که طعم خود را حفظ کرده‌اند و سدیم کمتری دارند، ترجیح داده می‌شوند.

فواید نخود فرنگی

نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین کا هستند که استئوکلسین که اصلی ترین پروتئین در استخوان است را فعال می‌سازد. استئوکلسین مولکول های کلسیم درون استخوان را جذب می‌نماید. بنابراین بدون ویتامین کا به اندازه کافی،‌ میزان استئوکلسین کافی نمی‌باشد و معدنی‌شدن استخوان صورت نمی‌گیرد

نخود فرنگی منبعی از فولیک اسید و ویتامین ب 6 نیز است. این دو ویتامین در کاهش ساخت هموسستئین که مولکول خطرناکی است کمک می‌کنند. مطالعه‌ای نشان داده‌است که زنان یائسه‌ای که از کمبود میزان فولیک‌اسید خود اطلاعی ندارند به وسیله مکمل هایی که فولیک اسید دارند،‌ میزان هموسستئین در آنها کاهش می‌یابد.



یاری کننده قلب
 
هموسستئین رگ های خونی را تخریب می‌کند و باعث گرفتگی آنها می‌ شود. بنابراین فولیک اسید و ویتامین ب6 در نخود فرنگی از سلامت سیستم قلبی ـ عروقی حفاظت می‌کنند. در واقع فولیک اسید برای عملکرد سیستم قلبی ـ عروقی بسیار مهم است و در مطالعه‌ای که در سال 1995 انجام گرفت، در طول یک سال 400 میکروگرم فولیک اسید در روز از مرگ 28 هزار نفر آمریکایی به دلیل مشکلات قلبی ـ عروقی جلوگیری نمود.

بالا بردن انرژی
 
نخود فرنگی یکی از مهم ترین غذاهای انرژی زا است. نخود فرنگی به علت دارا بودن مواد مغذی سلول های تولید کننده انرژی و سیستم‌های بدن را حمایت می‌کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: