کد خبر: ۲۶۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 02
فرماندار جویبار گفت که با همراهی و همکاری مردم ، تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و اعمال محدودیت‌های لازم ، این شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>سید علی اسد روز چهارشنبه افزود : جویبار اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و امیدوارم با تداوم رعایت الزامات بهداشتی از سوی مردم ، این وضعیت هم به سفید تبدیل شود.

به گزارش شفاآنلاینسید علی اسد با تاکید بر این که ورود به وضعیت نارنجی پایان کرونا نیست ، گفت : اتفاقا از این پس شهروندان باید بیشتر مراقبت کنند تا علاوه وضعیت کنونی در درجه اول ثبات یافته و تداوم یابد و سپس به وضعیت سفید برسد.

فرماندار جویبار از شهروندان درخواست کرد تا همچنان هنگام خروج از منزل پروتکل های بهداشتی ؛شامل استفاد از ماسک ، شست و شوی مکرر دستان و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند تا هر چه سریع وضعیت کرونایی شهرستان سفید شود.

وی با اظهار این که تا پایان ماه محرم و صفر عزاداری اباعبدالله حسین (ع) هم پیش رو قرار دارد ، گفت : از هیات ها مذهبی و عزاداران حسینی می خواهیم همچون دهه اول محرم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

اسد با تاکید بر این که وضعیت نارنجی به معنای برداشتن برخی از محدودیت های اعمال شده برای جمعه بازار جویبار ، سواحل و مناطق گردشگری این شهرستان نیست ، تاکید کرد که در این باره ستاد ملی یا استانی مقابله با کرونا باید تصمیم بگیرد.

وی افزود : قطعا هرگونه تغییری در اعمال یا لغو این محدویت ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

جمعه بازار جویبار یکی از بازارهای هفتگی معروف مازندران است که از اقصی نقاط استان و گاهی خارج از استان بازدید کننده دارد. بر اساس آمار رسمی شهرداری جویبار ، در این بازار هفتگی بیش از ۶۰۰ فروشنده از استان مازندران و استان های دیگر بساط پهن می کنند. این بازار در طول فعالیت چند ساعته که از حوالی ساعت ۶ صبح شروع می شود و تا عصرگاهی ادامه دارد ، هزاران نفر بازدید کننده دارد.

جمعه بازار جویبار به خاطر استقبال زیاد مردم از همان آغاز شیوع کرونا در ماه اسفند سال گذشته تعطیل شد ولی اردیبهشت ماه به مدت چند هفته فعالیت کرد و همزمان با موج دوم کرونا در مازندران دوباره به تعطیلی رفت.

فرماندار جویبار همچنین گفت که با ورود شهرستان به مرحله نارنجی کرونایی ، فعالیت برخی از واحدهای کسب و کار پرخطر که پیش از این تعطیل بود ، شروع شده است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم خدمات ارائه دهند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: