کد خبر: ۲۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 23
رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت از ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه الکترونیک به اعضای شورای عالی بیمه مانند سازمان‌های بیمه ای و نظام پزشکی خبر داد.
شفاآنلاین>اجتماعی>سجاد رضوی روز یکشنبه در مراسم رونمایی سامانه سیمای سرطان اظهار داشت: براساس ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه الکترونیک - طبق بند ز ماده ۱۷ قانون بودجه ۹۹- اعضای شورای عالی بیمه همچون سازمان های بیمه ای، نظام پزشکی و تمام واحدهای زیربط موظف هستند طبق برنامه زمانبندی مشخص، آن را اجرایی کنند.

به گزارش شفاآنلاین: بیماران سرطانی نخستین گروهی هستند که از مزایای نسخه الکترونیک بهرمند می شوند. 

وی ادامه داد: نسخه الکترونیک بیماران سرطانی در سه مرکز درمانی که ۲ مورد آن در تهران و یک مورد در شهرستان است به صورت آزمایشی از مهرماه آغاز خواهد شد.

رضوی ادامه داد: سازمان های بیمه ای و شورای عالی بیمه برای تسهیل در این کار و تصمیم گرفتند از بیمارستان ها و مراکزی که با استفاده از نسخه و پرونده الکترونیک به درمان بیماران می پردازند، حمایت کنند.

وی ادامه داد: این حمایت ها شامل پرداخت حق الزحمه و مطالبات سریع این مراکز یا پرداخت های تشویقی به آنها می باشد تا آنها بتوانند به بیماران خود به موقع خدمات دهند و آنان را درمان کنند.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: پزشکانی که در این مسیر قرار می گیرند، حمایت می شوند  

وی افزود: نسخه الکترونیک پدیده ای است که در دنیا شروع شده و در برخی از کشورها پیشرفت های زیادی داشته است. تصمیم گیری در مورد بیمار و بیماری بدون اطلاعات، جدی و موثر نخواهد بود.

رضوی ادامه داد: سامانه هایی مانند سیمای سرطان اقدام به جمع آوری اطلاعات می کند تا در فضای روشنی، اقداماتی مانند بررسی و تصمیم گیری صحیح برای بیماران انجام گیرد.

وی ادامه داد: تابحال اطلاعات جامعی از بیماران سرطانی نداشتیم که با این سامانه به این هدف مهم دست می یابیم و تمام سازمان ها و ارگان های مرتبط می توانند از آنها استفاده کنند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: