کد خبر: ۲۶۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 22
سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اعلام این که به نظر می‌رسد بحران شیوع کرونا در برزیل رو به کاهش است، تاکید کرد: این شرایط نور امیدی را برای مهار این همه‌گیری در دومین مرکز شیوع آن در جهان روشن کرده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>مایک رایان، متخصص فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد: در حال حاضر شمار مبتلایان هفتگی کرونا در برزیل تثبیت شده، روند انتقال‌ها در حال کند شدن است و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت فشار کمتری قرار دارند.

به گزارش شفاآنلاین: رایان با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق برزیل روند نزولی آشکاری مشاهده می‌شود، اظهار داشت: روند شیوع کروناویروس در برزیل پایدار یا نزولی است و این روند باید ادامه یابد.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که برزیل بیش از ۳.۵ میلیون مورد ابتلا به کروناویروس جدید و بیش از ۱۱۲ هزار مرگ و میر ناشی از این ویروس را به ثبت رسانده است. هر دوی این آمارها پس از ایالات متحده آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد.

در عین حال جائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به دلیل نحوه رسیدگی نامناسب به بحران همه‌گیری کرونا از داخل و خارج از کشور مورد انتقادات شدید قرار گرفته است. وی این ویروس را چیزی جز "آنفلوآنزایی کوچک" ندانسته است و اغلب در فضاهای عمومی بدون ماسک ظاهر می‌شود.

رایان با وجود اعلام هشدار در مورد شرایط شیوع کرونا در برزیل بیان داشت برزیل یک کشور عظیم است و شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های زیادی از آن هنوز هم در حال افزایش است‌. هنوز تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور بین حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر و تعداد قربانیان نیز در بیشتر روزها بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت، کنترل شیوع کووید-۱۹ در کشورهای بزرگی مانند برزیل، هند و ایالات متحده آمریکا برای کاهش همه‌گیری این بیماری در سطح جهانی راهی طولانی خواهد بود.

بنا بر گزارش رویترز، مایک رایان با اشاره به این که هنوز راه زیادی در برزیل برای کنترل شیوع کروناویروس باقی مانده، تاکید کرد هر موفقیتی در برزیل موفقیت جهانی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: