کد خبر: ۲۶۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 19
مقامات بهداشتي آلمان مي‌گويند بي‌توجهي مردم به قواعد فاصله‌گذاري اجتماعي و برگزاري مراسم و جشن‌ها يکي از علل شيوع مجدد ويروس کرونا در اين کشور است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>در حالي که آلمان طي ماه‌هاي نخست شيوع کرونا موفق به کنترل همه گيري شده بود، اکنون با خطر شيوع مجدد اين ويروس روبرو است، از اين رو مقامات اين کشور بر لزوم رعايت قواعد فاصله‌گذاري اجتماعي از سوي مردم و کاهش تماس‌هاي غيرضروري تاکيد مي‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین: تارنماي شبکه دويچه وله در اين رابطه نوشت: بالا رفتن دوباره شمار ابتلا روزانه به ويروس کرونا در آلمان موجب نگراني مسئولان اين کشور شده است. يکي از دلايل اصلي اين امر از ديد کارشناسان بازگشت مسافران از تعطيلات تابستاني و شرکت در گردهمآيي‌ها و برگزاري جشن‌هاي خانوادگي و يا محافل دوستانه است.

«ينس اشپان» وزير بهداشت آلمان روز گذشته (دوشنبه) ضمن هشدار نسبت به برگزاري اين گونه جشن‌ها به شبکه تلويزيوني «ز دي اف» آلمان گفت: «در سراسر کشور ما شاهد افزايش آمار شيوع محلي ويروس کرونا هستيم که به نوعي در ارتباط با برگزاري جشن‌ها هستند. اين درست همان چيزي است که بايد بيش از پيش مراقب باشيم.»

به گفته وزير بهداشت آلمان هنوز ضروري نيست که فروشگاه‌ها، آرايشگاه‌ها يا خرده‌فروشي‌ها تعطيل شوند ‌اما بايد همچنان از ماسک استفاده کرد، در شستن دست‌ها دقت کرد و فاصله اجتماعي اجتماعي را رعايت کرد تا بتوان به زندگي روزمره ادامه داد.

اشپان گفت اما در باره برگزاري مراسم و جشن‌ها موضوع به گونه ديگري است. به نظر وزير بهداشت آلمان درست در اين جاست که بيماري کوويد ۱۹ به سرعت به افراد ديگر منتقل مي‌شود.

موسسه تحقيقاتي روبرت کخ در گزارش جديد خود روند افزايش موارد جديد ابتلا به ويروس کرونا را بسيار نگران‌کننده خوانده است. اين موسسه از مردم خواسته است که از شرکت  در محافل و گردهمايي‌ها در خانه‌ها تا حد امکان اجتناب کنند.

کارشناسان اين موسسه توصيه کرده‌اند که علاوه بر رعايت مقررات بهداشتي حفظ فاصله اجتماعي، زدن ماسک و  شستن مرتب و کامل دست‌ها در برگزاري جشن‌ها و مراسم نيز به اقوام نزديک و تعداد کم دوستان بسنده شود.
براساس آمار موسسه روبرت کخ در شبانه روز گذشته بيش از ۱۴۰۰ نفر در آلمان به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته اين موسسه اغلب به دليل تعطيلات آخر هفته تعداد کامل بيماران گزارش نمي‌شود و احتمالا شمار مبتلايان بيشتر است.

در آلمان تاکنون نزديک به ۲۲۵ هزار نفر به کوويد۱۹ مبتلا شده‌اند. بيش از ۲۰۰ هزار نفر از آنان تا به حال بهبود يافته‌اند و حدود ۹۳۰۰ نفر نيز جان خود را به دليل ابتلا به ويروس کرونا از دست داده‌اند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: