کد خبر: ۲۶۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 19
همزمان با شيوع احتمالي موج دوم ويروس کرونا در برخي کشورهاي اروپايي، نگراني‌ها از وقوع موج دوم ناهماهنگي‌هاي کشورهاي قاره سبز در بستن مرزها، هشدار کميسيون اروپا را به همراه داشت.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>به گزارش شفاآنلاين به نقل ازروزنامه اسپانيايي ال اکونوميستا، کميسيون اروپا ضمن ابراز نگراني از اعمال تدابير جديد از سوي کشورهاي قاره سبز در ممانعت از انجام سفرهاي خارجي، از دولت‌هاي اروپايي خواست تا به جاي بستن مرزها، نسبت به اعمال تدابير قرنطينه و انجام آزمايش‌هاي اجباري پي سي آر تشخيص بيماري کوويد-۱۹ از مسافران به منظور کنترل و مهار ويروس کرونا اقدام کنند.  

کميسيون اروپا در نامه اي به نمايندگان کشورهاي عضو نوشت: بر اساس تجربه به دست آمده از روزهاي آغازين شيوع ويروس کرونا، لزوم همکاري و شفافيت اوضاع براي شهروندان و شرکت‌ها ضروري است.  

اين نهاد اروپايي همچنين اعلام کرد: در حال حاضر در شرايط بي ثباتي به سر مي‌بريم؛ در برخي کشورها شاهد آمار پايين ابتلا به بيماري همه‌گير هستيم و متاسفانه در برخي کشورها اين روند، صعودي است. در نتيجه اين اختلاف آماري، دولت‌ها به صورت ناهماهنگ در حال اعمال تدابير سختگيرانه به خصوص بستن مرزها هستند.

به اعتقاد کميسيون اروپا، بستن مرزها و محدوديت‌هاي سفر به برخي کشورها، نمونه بارز تبعيض قائل شدن است که بايد هر چه سريعتر از آن جلوگيري کرد.  

در متن اين نامه همچنين آمده است: در حالي که اتحاديه اروپا در تلاش است تا با آمادگي کامل با شيوع احتمالي موج دوم ويروس کرونا روبرو شود، به صورت همزمان بايد از موج دوم اقدامات ناهماهنگ جلوگيري کند؛ به اين ترتيب مي‌بايست اتخاذ تدابير متناسب، هماهنگ و هدفمند مبتني بر شواهد علمي، جايگزين اقدامات و محدوديت‌هاي ناکافي شوند.

بروکسل همچنين از دولت‌ها خواست تا همزمان با توجه به آمار مبتلايان در هفته‌هاي اخير، ميزان انجام آزمايش‌هاي تشخيص بيماري را نيز مد نظر قرار داده و هر کشور با هماهنگي همسايگان خود نسبت به اعمال اين تدابير اقدام کند.

با افزايش آمار مبتلايان در برخي کشورها از جمله اسپانيا، دولت آلمان به شهروندانش توصيه کرده است که از سفر به مناطق قرمز اسپانيا از جمله «آراگون»، «کاتالونيا» و «ناواررا» پرهيز کنند. سواحل اسپانيا يکي از مقاصد اصلي گردشگران آلماني در تعطيلات است.

اسپانيا در ميان کشورهاي غرب اروپا نيز با بدترين وضعيت شيوع ويروس کرونا مواجه است؛ با افزايش لحظه اي شمار مبتلايان به ويروس کرونا در اسپانيا، گردشگري بعنوان يکي از مهمترين زير مجموعه هاي بخش خدمات، با شديدترين پيامدهاي اقتصادي بيماري همه‌گير مواجه شده است.

تصميم ناگهاني دولت انگليس مبني بر قرنطينه دو هفته‌اي مسافراني که از اسپانيا وارد اين کشور مي‌شوند و همچنين خارج کردن اسپانيا از فهرست کشورهاي سبز و ايمن نيز با واکنش تند دولت و حزب سوسياليست اين کشور روبرو شد.  

هلند نيز ممانعت از سفر به ۱۰ شهر اروپا از جمله مادريد، پاريس و بروکسل را در دستورکار خود قرار داده است.  

پس از شيوع گسترده، ويروس کرونا اروپا را با بحراني‌ترين دوران خود پس از جنگ دوم جهاني مواجه کرده است. بسياري از سياستمداران جريان‌هاي مختلف کشورهاي عضو، اتحاديه اروپا را به انفعال، بي‌تفاوتي، سردرگمي و تاتواني در رويارويي با ويروس کرونا متهم کرده اند.
نگاهي به واقعيت‌هاي موجود در عرصه فضاي داخلي اتحاديه اروپا و چالش‌هاي همه‌گيري بيماري کرونا نشان مي‌دهد که قاره سبز پس از پايان اين دوران ‌بايد در انتظار تحولات گسترده‌اي باشد.

پس از روسيه با ثبت بيش از ۹۲۲ هزار مورد ابتلا به ويروس کرونا، اسپانيا، انگليس، ايتاليا، آلمان و فرانسه به ترتيب با ثبت بيش از ۳۵۸ هزار، ۳۱۸ هزار، ۲۵۳ هزار، ۲۲۴ هزار و ۲۱۸ هزار مورد ابتلا به ويروس کرونا در جايگاه پنج کشور نخست اروپايي درگير به بيماري همه گير قرار دارند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: