کد خبر: ۲۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 15
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تمهیداتی برای کنترل بیماری کرونا در فصول پاییز و زمستان اندیشیده شده است، گفت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، همچنان استراتژی اصلی برای مقابله با کرونا است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>بابک عشرتی روز شنبه در نشست خبری با موضوع ارایه گزارش عملکرد این دانشگاه در خصوص مهار کووید - ۱۹ از مردم درخواست کرد؛ همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا از عوارض و آسیب های کرونا در امان باشند.

به گزارش شقاآنلاین: عشرتی افزود: حدود ۲ هفته است تعداد بیماران بستری کرونا تقریبا ثابت است، اگر چه این وضعیت شکننده است. رعایت حدود ۷۰ درصدی مردم سبب شد تا رشد بیماران بستری در بیمارستان ها تقریبا ثابت بماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند، مجددا شاهد شیوع مجدد بیماری کرونا خواهیم بود.
وی ادامه داد: در ایام بعد از عید نوروز امسال که اغلب مکان ها تعطیل بود و نظارت خوبی هم داشتیم، شیب منحنی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا نزولی بود. اگر بخواهیم به آن وضعیت برسیم باید توصیه های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

وی درباره برگزاری کنکور ۹۹ در چند روز آینده، اظهار داشت: حدود ۵۰۰ حوزه کنکور در مناطق تحت پوشش این دانشگاه است و باید نظارت دقیق بر آنها داشته باشیم.
عشرتی بیان داشت: بارزسان بهداشت حدود ۱۲۰ نفر هستند و مقرر شد با همراهی سایر همکاران دانشگاه نظارت دقیق تری بر این مجموعه ها داشته باشند تا داوطلبان با آرامش بهتری به رقابت بپردازند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

رفتار ویروس هنوز ناشناخته است
نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه این نشست، گفت: رفتار ویروس کرونا هنوز ناشناخته است. ما در میان پیک اول و دوم از نظر باورهای جامعه به باور نهایی نرسیدیم که کرونا یک مخاطره است. 
وی ادامه داد: طبق مشاهدات، افراد جوان بیشتر درگیر این بیماری شده‌اند و همچنین درگیری این بیماری به سن زیر ۱۲ سال کشیده شده است. لذا ضروری است بر روی زمینه‌های ژنتیکی این بیماری تحقیق انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در برخی روزها موارد بستری ۲ برابر روز قبل بود، تصریح کرد: خوشبختانه با تمرکز در استفاده از ماسک توانستیم از شرایط انفجار خارج شویم. البته باید توجه داشت که هنوز موارد ابتلا به کرونا و بستری بالاست.
توکلی گفت: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، هم زمانی آنفلوانزا با کرونا و آغاز سال تحصیلی سه مخاطره آینده است. امید است با همکاری مردم ، هیئت‌ها و مساجد، با کمترین عوارض از همه آنها عبور کنیم.
وی یادآوری کرد: هنوز استفاده از ماسک برای برخی از مردم جا نیفتاده است. اگر پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود، می‌توان به ثبات نسبی در کنترل بیماری کرونا رسید.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: