کد خبر: ۲۶۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 15
متخصص کودکان با بیان اینکه کودکانی که شیر مادر مصرف می‌کنند خواب، آرامش و خُلق بهتری نسبت به کودکانی که شیرخشک مصرف می‌کنند دارند،‌گفت: اینکه بگوییم برای وزن گیری بهتر کودک‌مان به وی شیرخشک بدهیم ،موضوع و باوری کاملا غلط است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>فرشته کرباسیان، متخصص کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره «خواص شیر مادر»، اظهار داشت: توصیه می‌کنیم در 6 ماه اول شیرخواران فقط شیر مادر را مصرف کنند. کودکی که سالم است و مشکلی ندارد باید فقط شیر مادر مصرف کند؛ مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که باید شیر خشک مصرف کند.

به گزارش شفاآنلاین: کرباسیان ادامه داد: اینکه بگوییم برای وزن گیری کودکمان به وی شیرخشک بدهیم موضوع و باوری کاملا غلط است. متاسفانه در بسیاری اوقات شیرخشک باعث ایجاد آلرژی در کودک می‌شود؛چراکه پروتئین‌های شیرخشک شبیه شیر گاو است  و ممکن است ایجاد حساسیت کند.

این متخصص کودکان با اشاره به خواص دیگر شیر مادر، خاطرنشان کرد: شیر مادر وضعیت مزاجی کودکان را نرمال و مطلوب می‌کند و این برای کودکان بسیار خوب است.کودک ماده مونوگلوبین که برای ایمنی کودک بسیار خوب است را علاوه بر خود، از طریق شیر مادر نیز دریافت می‌کند.

کرباسیان با بیان اینکه کودکانی که شیر مادر مصرف می‌کنند خواب، آرامش و خُلق بهتری نسبت به  کودکانی که شیرخشک مصرف می‌کنند دارند،‌گفت: زمانی که مادر و کودک کنار هم هستند و کودک شیر مادر را مصرف می‌کند این موضوع باعث ایجاد ارتباط عاطفی بهتر شده و خلق کودک بهتر می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ معمولا توصیه می‌شود تا دوسالگی کودکان شیر مادر را مصرف کرده و بعد از 6 ماهگی غذای کمکی مصرف کنند؛بعد از دوسالگی نیز شیر مادر قطع شود.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: