کد خبر: ۲۶۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 11
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عاملی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که ستاد ملی کرونا مرجع درباره مراسم عزاداری محرم است.

شفاآنلاین>اجتماعی>عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم اظهار کرد: جلسات فرهنگی برای برگزاری مراسم برگزار شد و حضرت آقا فرمودند من بر شکوه مراسم تاکید ندارم تا شاهد اجتماع تراکم نباشیم.

به گزارش شفاآنلاین:عاملی  ادامه داد: سنت مراسم عزاداری امام حسین که ریشه هزاره‌ای دارد و سال‌ها با عشق و علاقه مردم در شرایط‌های مختلف برگزار شده است و برخی از ما دوران پهلوی را یادمان می‌آید که چگونه تلاش می‌کردند که این مراسم‌ها برگزار نشود، اما عشق و علاقه مردم موجب شد که عزاداری سیدالشهدا برگزار شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما در شرایطی قرار گرفته ایم که سلامت مردم اصل اول بوده و بر سایر اصول حاکم است و هر جایی تعارض باشد، سلامت بر سایر موارد ترجیح دارد بنابراین به خوبی ضوابط برگزاری مراسم‌های عزاداری را ستاد ملی کرونا تعیین کردند.

عاملی تصریح کرد: باید توجه داشت که ویروس کرونا یکی از خصلت هایش این است که جنبه پاندمیک دارد و همه جا حاضر است و به اشیا و انسان‌ها می‌چسبد و در محیط پخش است، باید توجه داشت که اصل اساسی در ویروس کرونا انفصال گرایی است در حالی که فضای مجازی بر اساس اتصال گرایی است. فضای مجازی محل اتصال اشیا، انسان‌ها و ابزار‌های ارتباطی است و دایره متراکمی از ارتباطات را به وجود می‌آورد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در پروتکل‌ها اصل برگزاری مراسم با رعایت ضوابط و مقررات و استفاده از امکانات چند رسانه‌ای برای باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: حضرت آقا تاکید دارند ستاد ملی کرونا مرجع درباره مراسم عزاداری محرم است. باید توجه داشت دشمنان اسلام تنها دشمنان انقلاب اسلامی نیستند و کسانی که از فضا‌ها گاهی ماهی گیری می‌کنند تا دین را به زمین بزنند فقط دشمن انقلاب اسلامی نیستند بلکه دشمن دین و تشیع هستند و در تلاش هستند تقابل علم و دین را به نمایش بگذارند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

او گفت: باعث خرسندی است که ۹۲ هزار هیئت امروز تحت مدیریت و هدایت قرار دارد ما بعد از انقلاب تا این حجم ظرفیت را نداشتیم که بتوانیم هیئت‌ها را مرتبط کنیم، ما نمی‌خواهیم تنوع کار را از بین ببریم چرا که هر کس با روحیه خود با امام حسین و اهل بیت ارتباط برقرار می‌کند و این یکپارچی می‌تواند تصویر خوبی به نمایش بگذارد.

عاملی در پایان تاکید کرد: باید در فضای مجازی بیشتر سرمایه گذاری کنیم البته نباید تکرار کرد و ماموریت گرایی نهاد‌های فرهنگی در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است و اطمینان دارم شاهد حماسه و عقلانیت حسینی خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: