کد خبر: ۲۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 10
کلاهبرداران در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌هایی مانند برنده شدن در قرعه کشی، سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی، ثبت نام پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن و ...، شهروندان را فریب داده و با شگردهای خاص مجرمانه، حساب آنان را تخلیه کنند
شفا آنلاین>اجتماعی> رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درباره درخواست حضور در پای دستگاه‌های عابر بانک هشدار داد و آن را نشانه کلاهبرداری دانست.

به گزارش شفا آنلاین:سرهنگ شهاب امینی با اشاره به سوء استفاده‌های صورت گرفته در زمان حضور افراد در پای دستگاه‌های عابر بانک، اظهار داشت: کلاهبرداران در این روش سعی می‌کنند با بهانه‌هایی مانند برنده شدن در قرعه کشی، سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی، ثبت نام پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن و ...، شهروندان را فریب داده و با شگردهای خاص مجرمانه، حساب آنان را تخلیه کنند.

وی افزود: برخی دیگر از کلاهبرداران پس از کشاندن طعمه‌های خود به پای دستگاه‌های عابر بانک، انتخاب زبان انگلیسی را پیشنهاد و سپس به اهداف شوم خود دست می‌یابند که البته این روش مخصوص افراد ناآشنا به زبان انگلیسی است.

رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان این که اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV۲ و...) محرمانه است، خاطر نشان کرد: تقاضای چنین اطلاعاتی حاکی از اقدام به کلاهبرداری بوده و لازم است به تماس‌ها یا پیامک‌های افراد ناشناس در این زمینه توجه نشود.

این مقام انتظامی ادامه داد: قطعا برای واریز هرگونه وجه به حساب بانکی شما، نیاز به حضورتان پای دستگاه‌های عابر بانک نیست و با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون نیاز به سایر اطلاعات کارت بانکی نیز این امر صورت خواهد گرفت.



سرهنگ امینی همچنین توصیه کرد: هنگام استفاده از کارتخوان از فروشنده بخواهید اجازه دهد تا شخصا رمز را وارد کنید؛ زیرا اطلاعات شخصی شما متعلق به شماست و باید در حفظ آن کوشا باشید.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: