کد خبر: ۲۶۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 05
اين آمار تأکيدي بر وضعيت قرمز منطقه آمريکاي لاتين به عنوان مرکز عمده انتشار و همه‌گيري بيماري کوويد–۱۹ در جهان است که دولت‌ها را تحت فشار قرار داده است
شفاآنلاین>سلامت>آمار خبرگزاري رويترز نشان مي‌دهد که تعداد مبتلايان به بيماري کوويد ۱۹ در آمريکاي لاتين از ۵ ميليون نفر فراتر رفت.

به گزارش شفاآنلاین، آمريکاي لاتين هم اکنون بيشترين آمار مبتلايان به ويروس کرونا را در ميان ديگر نقاط جهان به خود اختصاص داده است. کرونا ديرتر از مناطق ديگر وارد آمريکاي لاتين ۶۴۰ ميليون نفري شد اما متخصصان بهداشت مي‌گويند که فقر اين منطقه و شهرهاي پرتراکم آن کنترل ويروس را دشوار ساخته است.

ديروز و با انتشار گزارش ابتلاي بيش از ۱۰ هزار کلمبيايي ديگر به بيماري کوويد ۱۹، تعداد مبتلايان به اين بيماري از ۵ ميليون نفر در آمريکاي لاتين فزوني يافت.

رويترز پريروز نيز خبر داده بود که شمار جان‌باختگان ويروس کرونا در منطقه آمريکاي لاتين از مرز ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

اين آمار تأکيدي بر وضعيت قرمز منطقه آمريکاي لاتين به عنوان مرکز عمده انتشار و همه‌گيري بيماري کوويد–۱۹ در جهان است که دولت‌ها را تحت فشار قرار داده است.

مجموع شمار مرگ و مير در برزيل و مکزيک به تنهايي از همه کشورهاي ديگر به استثناي ايالات‌متحده بالاتر است و اين سه کشور روي هم رفته ۷۰ درصد تلفات اين ويروس را در قاره آمريکا تشکيل مي‌دهند.

هم اکنون برزيل با بيش از ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار بيمار، مکزيک و پرو هر کدام با بيش از ۴۴۳ هزار مبتلا در رده‌هاي اول تا سوم مبتلايان به اين بيماري در آمريکاي لاتين قرار دارند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: