کد خبر: ۲۶۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
اکنون بيم آن مي رود که با درنورديدن ايالت فلوريدا با توفان ايساياس و به علت پناه بردن افراد به پناه گاه ها و رعايت نشدن فاصله هاي اجتماعي، همه گيري ويروس کرونا دراين ايالت پس از فرو نشستن اين توفان، چندين برابر شود
 شفاآنلاین>اجتماعی>ايالت هاي جنوب شرقي و شرق آمريکا با وقوع توفان ايساياس، اکنون با دو تهديد همزمان توفان و همه گيري ويروس کرونا مواجه است و اين دو بحران، باعث بروز مشکلات زيادي براي اين مناطق شده است.

به گزارش شفاآنلاین، توفان ايساياس با سرعتي معادل ۷۰ مايل بر ساعت (۱۲۰ کيلومتر بر ساعت)  درحال نزديک شدن به سواحل فلوريدا است و شرايط با توجه به همه گيري ويروس کرونا، نگاه داشتن افراد در پناه گاهها را نگران کننده ساخته است.

اين شبکه خبري افزود: انتظار مي رود طي روزهاي آينده اين توفان با درونورديدن ايالت فلوريدا به سمت شمال و ايالت هاي شرقي آمريکا پيش روي کند، ايالت هايي که از جمعيت بالايي برخوردار هستند.

بنابراين گزارش با توجه به آمار بالاي مبتلايان جديد به ويروس کرونا در ايالت فلوريدا، مسئولان اين ايالت براي در امان نگاه داشتن افراد در پناهگاه ها از توفان ايساياس با مشکل مکان با فضاي لازم مواجه اند، چراکه ساکنان شهرهاي ساحلي ايالت فلوريدا را بايد با رعايت فاصله اجتماعي به پناهگاه ها فرستاد.

سي ان ان افزود: انتظار مي رود در بسياري از مناطق شرقي آمريکا به علت  شدت بارش و وزش شديد بايد ناشي از توفان ايساياس، برق بسياري از مشترک قطع شود.

اين شبکه خبري ادامه داد: اين وضعيت دشواري براي ايالت هاي شرقي آمريکا  است که از يک سو بايد تخليه افراد از مناطق توفان زا را داشته باشند و ديگر سو با مشکل همه گيري ويروس کرونا و مضاف بر آن نبود برق نيز مواجه اند، بايد ديد مسئولان چگونه با اين بحران جديد مقابله خواهند کرد.

شدت گرفتن همه گيري ويروس کرونا در فلوريدا

سي ان ان افزود: اکنون بيم آن مي رود که با درنورديدن ايالت فلوريدا با  توفان ايساياس و  به علت پناه بردن افراد به پناه گاه ها و رعايت نشدن فاصله هاي اجتماعي، همه گيري ويروس کرونا دراين ايالت پس از فرو نشستن اين توفان، چندين برابر شود.

مشکل در مديريت بحران توفان در آمريکا همزمان با همه گيري ويروس کرونا

«جيم جاج »  رئيس  «دفتر مديريت فوريت ها اضطراري » در آمريکا به اين شبکه خبري گفت: با وضعيت عجيبي مواجه ايم از يک سو وقوع توفان و از سويي ديگر  همه گيري ويروس کرونا را داريم، بايد براي انجام عمليات افرادي بسياري دراين مکان حضور داشته باشند، اما بايد ارتباط به صورت مجازي باشد و طي روزهاي آينده البته افراد اندکي به اينجا خواهند آمد، اما کنترل و رصد اوضاع توسط  دستگاه ها و رايانه ها و برقراري تماس براي رفع مشکلات بوجود آمده به علت وجود نفرات کم، زمان بر و با تاخير صورت خواهد گرفت.

"دونالد ترامپ" رييس جمهوري آمريکا با نزديک شدن طوفان «ايساياس» به فلوريدا، در اين ايالت وضع اضطراري اعلام کرد.

کاخ سفيد شنبه شب در بيانيه‌اي اعلام کرد: دستور رييس جمهوري اين امکان را به وزارت امنيت داخلي و آژانس فدرال مديريت حوادث مي‌دهد تا براي امدادرساني هماهنگ شوند.

مرکز هواشناسي آمريکا اعلام کرد: طوفان استوايي ايساياس با سرعت ۱۳۰ کيلومتر در ساعت به سمت باهاماس و ايالت فلوريدا در جنوب شرق ايالات متحده در حرکت است.

طوفان ايساياس تاکنون در جمهوري دومينيکن چندين کشته برجاي گذاشته و موجب جاري شدن سيل شده است. به همين خاطر ۱۴ استان از ۳۲ استان اين کشور نيز در حالت آماده باش کامل به سر مي‌برند.

طبق گفته مقام‌هاي آمريکايي، ايالت فلوريدا با بستن برخي مراکز تست کوويد-۱۹ از عصر پنجشنبه در اقدامي پيشگيرانه براي ورود طوفان آماده شده است.

فلوريدا از جمله ايالت‌هاي آمريکاست که شمار مبتلايان به ويروس کرونا در آن بشدت افزايش يافته است. به طوري که روز پنجشنبه در اين ايالت ۲۵۳ نفر جان خود را در نتيجه اين بيماري از دست دادند. 

از آغاز شيوع ويروس کرونا در ايالت فلوريدا تاکنون تا ۱۱ امرداد ماه  شش هزار و ۵۸۶ نفر جان باختند.سی ان ان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: