کد خبر: ۲۶۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
اوایل هفته جاری در این ایالت جنوب شرق استرالیا مقررات منع آمدو شد شبانه اعمال و محدودیت‌های بیشتری بر ترددهای روزانه مردم وضع شد و همچنین بخش‌های زیادی از اقتصاد محلی تعطیل شد
شفاآنلاین>سلامت>مقام های ایالت ویکتوریا استرالیا که موج دوم همه گیری بیماری کووید-۱۹ در آن شدت یافته است، روز سه‌شنبه اعلام کردند: هر شهروند که دستورالعمل‌های مربوط به قرنطینه برای مبارزه با کرونا را نقض کند با جریمه سنگین تا ۲۰ هزار دلار استرالیا (بیش از ۱۴ هزار دلار آمریکا) رو به رو خواهد شد. قرار است در این ایالت از نیروهای بیشتر ارتش نیز برای ردگیری مبتلایان استفاده شود.

به گزارش شفاآنلاین، مقام های این کشور همچنین اعلام کردند که تعداد بیشتری از پرسنل نظامی ارتش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به این ایالت اعزام خواهند شد. استرالیا در ماه‌های گذشته یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مبارزه با کرونا بود اما اکنون شدت گرفتن دوباره کرونا در مرکز ایالت ویکتوریا بار دیگر این کشور را در وضعیت دشوار قرار داده و دولت در تلاش است تابا مهار شیوع در ویکتوریا – دومین ایالت پرجمعیت استرالیا – از بروز موج دوم  این بیماری در سطح ملی جلوگیری کند.

اوایل هفته جاری در این ایالت جنوب شرق استرالیا مقررات منع آمدو شد شبانه اعمال و محدودیت‌های بیشتری بر ترددهای روزانه مردم وضع شد و همچنین بخش‌های زیادی از اقتصاد محلی تعطیل شد.

تدابیر ضدکرونا در ویکتوریا و شهر ملبورن مرکز این ایالت پس از آن تشدید شد که در یک روز ۶۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد و هفت نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند. بیش از نیمی از مجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به کرونا در استرالیا در یک ماه گذشته در ویکتوریا ثبت شده و ۲۱۵ نفر نیز در این کشور جان باخته‌اند.


 "دانیل اندروز" نخست وزیر دولت محلی این ایالت روز سه‌شنبه به رسانه های این کشور گفت:  بررسی‌ها نشان داده است که  نزدیک به یک سوم از افراد مبتلا به کرونا خود را در خانه قرنطینه نکرده‌اند و این مساله جریمه‌های جدید و سنگین را ایجاب می‌کند. وی گفت که هر کس که  دستورات ماندن در خانه را نقض کند ۵ هزار دلار جریمه می‌شود و در صورت تکرار این رقم تا ۲۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.

نخست وزیر ایالت ویکتوریا همچنین اعلام کرد که ۵۰۰ نفر نیروی بیشتر غیرمسلح ارتش نیز در این هفته به ویکتوریا اعزام می‌شوند تا در کنار نیروهای پلیس به اجرای مقررات قرنطینه کمک کنند. در حال حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ تن از پرسنل ارتش در ویکتوریا  در فعالیت  ردگیری تماس افراد ، تست و کمک به پلیس در ایست بازرسی‌ها مشارکت دارند.  استرالیا تا کنون نزدیک به ۱۹ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده و ۲۳۲ تن نیز جان باخته‌اند که این تلفات بسیار کمتر از  تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته جهان است.  رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: