کد خبر: ۲۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 03
معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پلمب یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی دارای مجوز قانونی در این شهر که منعی برای فعالیت نداشته انتقاد کرد و آن را خلاف قانون دانست.

شفاآنلاین>سلامت>کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خورشید یزد صبح روز پنجشنبه گذشته به دستور شهردار ناحیه تاریخی یزد به دلیل "استفاده کاربری غیرمرتبط" پلمب شد که این امر طی چند روز گذشته موجب سرگردانی بیمارانی گردید که از قبل در این مرکز درمانی نوبت داشته و یا منتظر نتایج آزمایش و درمان خود بودند. 

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمود نوری شادکام گفت: مصوبه بیستم دیماه سال ۶۶ مجلس شورای اسلامی تایید می کند که فعالیت پزشکان و صاحبان حرف وابسته در ساختمانهای مسکونی و تجاری به صورت ملکی یا اجاره ای بلامانع است.

وی اظهار داشت: کلینیک خورشید از وزارت بهداشت مجوز قانونی داشته و بهانه آنهایی که آن را پلمب کرده اند این بوده که همسایگان این مرکز درمانی شاکی بوده اند که باید گفت اولا خیلی از همین همسایه ها به خاطر تاسیس این کلینیک از ما تشکر کردند و دوم اینکه میشد در نشستی این مشکل را حل کرد و نه اینکه بر خلاف قانون، آن را پلمب نمود.

وی تاکید کرد: کسی نمی تواند بر خلاف قانون و به صورت خودسرانه اقدام به تعطیلی این مرکز درمانی کند و تا زمانی که این قانون پابرجاست نباید بر خلاف آن عمل نمود.

دکتر نوری شادکام، بیماران ویزیت شده توسط این مرکز درمانی را روزانه ۸۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: اغلب آنها بیماران مزمن هستند که باید تحت درمان باشند.

وی اضافه کرد: پلمب مرکز درمانی خورشید بدون هماهنگی با نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه انجام شده که این امر هم تبعات اجتماعی دارد و هم سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تصریح کرد: برخی از مردم منطقه گلایه هایی را در مورد این کلینیک و شلوغی و ترافیک ناشی از آن ابراز کرده بودند که طی نشستی که با مسوولان درمانگاه داشتیم مقرر شده بود که در اسرع وقتی مدیران کیلنیک، محل دیگری را که مزاحمت کمتری برای مردم داشته باشد انتخاب کنند و نسبت به جابجایی آن اقدام شود که مسوول این مرکز درمانی هم پیگیر بوده اند و احتمالا تا چهار ماه اینده نسبت به انتقال آن اقدام شود.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

به گفته وی در حالی که همگان به همکاری با حوزه سلامت دعوت شده‌اند نباید کسی به اجازه دهد تا یک مرکز درمانی که با سلامت مردم سر و کار دارد تعطیل شود و هیچ مسوولی حق ندارد با استناد به اینکه قانون به او اختیار داده به سمت عملکرد خلاف قانون برود.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: