کد خبر: ۲۶۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
اتحاديه اروپا با شرکت‌ "سانوفي" سازنده واکسن و داروسازي‌هاي معتبر قرار دادي امضا کرده است تا ۳۰۰ ميليون دوز از واکسن ويروس کرونا را در صورت ساخت بخرد.


شفاآنلاین>سلامت> اتحاديه اروپا با شرکت‌ "سانوفي" سازنده واکسن و داروسازي‌هاي معتبر قرار دادي امضا کرده است تا ۳۰۰ ميليون دوز از واکسن ويروس کرونا را در صورت ساخت بخرد.

به گزارش شفاآنلاین: خبرگزاري فرانسه به جزييات بيشتر اين خبر اشاره نکرده است.

اين شرکت در سال ۲۰۰۴ پس از ادغام دو شرکت "افينتس وسانوفي - سينتيلابو" تشکيل شد و در سال ۲۰۱۱ به شرکت سانوفي تغيير نام داد.

الکس آيزار وزير بهداشت آمريکا نيز اول مرداد اعلام کرده بود که اين کشور براي دريافت ۱۰۰ ميليون دوز از واکسن کرونا محصول شرکت داروسازي «فايزر» در ماه دسامبر امسال يک قرارداد ۲ ميليارد دلاري امضا کرده است.


دولت انگليس نيز ۳۰ تيرماه با شرکت‌هاي خارجي سازنده واکسن و داروسازي‌هاي معتبر قرار دادي امضا کرده است تا ۹۰ ميليون دوز از واکسن ويروس کرونا را در صورت ساخت، بخرد.

توافق اتحاديه اروپا و شرکت سونافي در شرايطي است که بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت، تاکنون ۱۷ ميليون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۴ نفر به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند که از اين تعداد،تاکنون ۱۱ ميليون و ۱۵۵ نفر بهبود يافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن فوت کرده‌اند.
کشورهاي آمريکا، برزيل، هند، روسيه، آفريقاي جنوبي، مکزيک، پرو، شيلي و اسپانيا بيشترين شمار مبتلايان به کرونا در جهان را دارند.
بيماري جديد کرونا موسوم به کوويد-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته ميلادي (دي ماه ۹۸) در استان هوبئي در چين و شهر "ووهان" اين استان شيوع يافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: