کد خبر: ۲۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 31
در این دوره از مسابقات محمد شهاب‌الدین دانشور، مدال طلا، محمد آریان تقوایی عربی و رامین عاصم‌پور، مدال نقره و امیر محبوبی، مدال برنز دریافت کردند
شفاآنلاین>اجتماعی>تیم ملی ایران در پنجاه‌ودومین المپیاد جهانی شیمی یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز کسب کرد.

به گزارش شفاآنلاین: پنجاه‌ودومین المپیاد جهانی شیمی به میزبانی ترکیه روز ۲۵ جولای ۲۰۲۰، مطابق با ۴ مرداد ۹۹ برگزار شد. این دوره از مسابقات جهانی به دلیل شیوع کروناویروس و محدودیت‌های موجود به طور مجازی برگزار شد و ۲۳۴ دانش آموز از ۶۰ کشور با هم به رقابت پرداختند.

تیم ملی ایران هم با گروه چهار نفره خود متشکل از محمد شهاب‌الدین دانشور، محمد آریان تقوائی عربی، رامین عاصم‌پور و امیر محبوبی در این مسابقات شرکت کرد و امروز در مراسم اختتامیه مجازی این دوره از المپیاد جهانی اسامی مدال‌آوران مشخص شد. سهم دانش‌آموزان ایرانی از این دوره از رقابت‌ها، یک طلا، دو نقره و یک برنز بود.

در این دوره از مسابقات محمد شهاب‌الدین دانشور، مدال طلا، محمد آریان تقوایی عربی و رامین عاصم‌پور، مدال نقره و امیر محبوبی، مدال برنز دریافت کردند.


این نتیجه مشابه نتیجه کسب شده در دوره‌ قبلی این مسابقات است. تیم ملی المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران در پنجاه‌ویکمین دوره‌ مسابقات المپیاد شیمی که در فرانسه برگزار شد، نیز موفق به کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز شد.

امیررضا باقری دلویی، امیرعلی اهرابی، علی جهرمی و مصطفی مقیمی خیرآبادی اعضای این تیم بودند. تیم ایران در این رقابت‌ها در جایگاه ششم جهانی ایستاد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: