کد خبر: ۲۶۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 20
اصرار دولت کاتالونيا براي توقف فعاليت‌ سالن‌هاي نمايش فيلم، ۲۶۷ سالن در ۲۸ سينما را تحت تاثير قرار مي‌دهد که در سال گذشته ميلادي ۶۳ ميليون يورو براي گيشه اسپانيا به عنوان پنجمن بازار بزرگ سينمايي در اروپا، درآمدزايي کردند
شفاآنلاین>سلامت>با آغاز موج دوم شيوع کرونا در اسپانيا، سينماهاي شهر بارسلون با گذشت کمتر از يک ماه از بازگشايي‌ها مجددا تعطيل شدند.

به گزارش شفاآنلاین، سينماهاي شهر بارسلون که پس از حدود چهار ماه تعطيلي براي جلوگيري از شيوع کرونا، از ۲۶ ژوئن (۶ تير ۹۹) فعاليت خود را از سر گرفته بودند به دستور دولت مجددا تعطيل شدند.

فرمان اين تعطيلي اجباري روز جمعه ۱۸ ژوئيه (۲۸ تير) ابلاغ و از شنبه اجرايي شد. اين فرمان با اعتراض شديد سالن‌هاي شهر بارسلون روبه‌رو شد و بحث و مناقشات ملي درباره اين که سينما رفتن در دوره کرونا تا چه اندازه بي‌خطر است، بالا گرفت.  

اصرار دولت کاتالونيا براي توقف فعاليت‌ سالن‌هاي نمايش فيلم، ۲۶۷ سالن در ۲۸ سينما را تحت تاثير قرار مي‌دهد که در سال گذشته ميلادي ۶۳ ميليون يورو براي گيشه اسپانيا به عنوان پنجمن بازار بزرگ سينمايي در اروپا، درآمدزايي کردند.

به گفته کاميلا تارازون رئيس اتحاديه سينماداران کاتالونيا، تعطيلي سينماها فاجعه است زيرا ممکن است توزيع‌کنندگان را در جايي که گيشه به کمک آنها نياز دارد، از رونمايي از فيلم‌هاي بزرگ دلسرد کند.

تارازون معتقد است اين تعطيلي‌ها همچنين اين پيام را مخابره مي‌کند که سالن‌هاي سينما به اندازه کافي امن نيستند آن هم در حالي که سينماداران با دقت تمام تدابير بهداشتي و پيشگيرانه را در سالن‌هاي خود اعمال کرده‌اند.   

فرمان تعطيلي مجدد سينماها در بارسلون در حالي صادر مي‌شود که گيشه اسپانيا روز ۱۵ ژوئيه (۲۵ تير) پس از مدت‌ها با فروش ۱۰۷ هزار پوندي پويانمايي اسکوب در روز نخست اکران، اولين نشانه از اميد به احيا در دوره پساکرونا را به خود ديد.


در تضاد آشکار با تصميم دولت کاتالونيا، فليپه ششم پادشاه اسپانيا و ملکه اين کشور در حرکتي نمادين براي حمايت از بخش آسيب ديده توزيع و پخش فيلم در اسپانيا، عصر شنبه در يکي از پرديس‌هاي سينمايي شهر مادريد پايتخت اسپانيا به تماشاي يک فيلم نشستند.

علاوه بر تعطيلي سينماها، ماموران پليس شهر بارسلون روز شنبه به ناچار بخش بزرگي از سواحل اين شهر را تعطيل کردند زيرا مردم با وجود درخواست‌هاي دولت براي در خانه ماندن، بدون استفاده از ماسک يا رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي در اين مناطق پرخطر تجمع مي‌کردند.ورايتي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار