کد خبر: ۲۶۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 20
کانادا تاکید کرد:
انتظار مي رود جعبه هاي سياه روز دوشنبه (امروز) براي بررسي به آژانس تصادفات هوايي فرانسه(BEA) منتقل شوند
 شفاآنلاین>اجتماعی>فرانسوا فيليپ شامپاني وزير امورخارجه کانادا در پيامي توئيتري تائيد کرد که جعبه‌هاي سياه هواپيماي اوکرايني وارد پاريس شده است.

به گزارش شفاآنلاین، توئيت روز يکشنبه شامپاني درباره ورود جعبه سياه هواپيماي سرنگون  شده در ژانويه (دي) گذشته به پاريس، به ماهها اختلافات در اين زمينه پايان داد.

اين رسانه به نقل از وزير امور خارجه فرانسه افزود: انتظار مي رود جعبه هاي سياه روز دوشنبه (امروز) براي بررسي به آژانس تصادفات هوايي فرانسه(BEA) منتقل شوند.

محسن بهاروند معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه پيشتر گفت که خوانش جعبه سياه هواپيماي اوکرايني از ۳۰ تيرماه با هدايت و نظارت تيم ايراني در فرانسه ‌آغاز مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: تيم کارشناسان و متخصصان جمهوري اسلامي ايران‌ رهبري تحقيقات را بر عهده خواهد داشت و خوانش اطلاعات با هدايت و نظارت تيم ايراني انجام خواهد شد، البته کشورهاي ديگر که به نحوي مرتبط با اين واقعه تاسف بار هستند مي‌توانند نماينده اي بعنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند.


کانادا، فرانسه و اوکراين خواستار دسترسي به اين اطلاعات شده بودند.

آژانس بازرسي امنيت پروازي فرانسه نيز خبر داده که کار فني روي جعبه سياه هواپيماي اوکرايني از ۳۰ تير آغاز مي‌شود.

 يک فروند هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپيمايي بين‌المللي اوکراين با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقيقه صبح چهارشنبه ۱۸ دي سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کي‌يف پرواز کرد که ۶ دقيقه بعد به دليل شليک غير عمد پدافند هوايي در حوالي صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و سرنشينان آن جان باختند. رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: