کد خبر: ۲۶۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 19
کره شمالي مدعي پيشرفت هاي چشمگير در ساخت واکسن ضد کرونا شد و اعلام کرد دانشمندان اين کشور در حال انجام آزمايش هاي باليني براي ساخت واکسن کرونا (COVID-۱۹) هستند.

شفاآنلاین>سلامت>کره شمالي مدعي پيشرفت هاي چشمگير در ساخت واکسن ضد کرونا شد و اعلام کرد دانشمندان اين کشور در حال انجام آزمايش هاي باليني براي ساخت واکسن کرونا (COVID-۱۹) هستند.

به گزارش شفاآنلاین: شوراي تحقيقات علوم پيونگ يانگ روز شنبه در مطلبي که تارنماي ميراي منتشر کرد آورده است اين واکسن توسط يک موسسه زيست شناسي پزشکي تحت نظارت آکادمي علوم پزشکي کره شمالي و با روش آنزيم تبديل کننده آنژيوتانسين ۲ در دست ساخت است.

کره شمالي تاکيد کرده است اين واکسن مرحله آزمايش روي حيوانات را با موفقيت پشت سرگذاشته است و اکنون در مرحله آزمايش باليني است.

اين کشور که تا کنون حتي يک مورد مثبت از ابتلا به ويروس کرونا را هم گزارش نکرده است مي گويد دانشمندان کره شمالي در حال بحث در مورد انجام مرحله سوم مطالعات باليني اين واکسن هستند.


کره شمالي همچنين گفته است که شاخه مهندسي زيست فناوري آکادمي علوم دولتي نيز در حال انجام تحقيق براي توسعه واکسن ويروس کرونا است.

گزارش در پايان آورده است با اين حال، متخصصان با توجه به شرايط مالي و پزشکي کره شمالي، در مورد واکسن ساخت اين کشور شک و ترديد دارند.

سازمان بهداشت جهاني پيشتر اعلام کرده بود که ۱۳ نوع واکسن کرونا در کشورهاي مختلف در دست ساخت است.

 خبرگزاري يونهاپ

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: