کد خبر: ۲۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
معلمان مي گويند نگران ابتلا به کوويد-۱۹ در مدارس يا انتقال آنها و ابتلاي اعضاي خانواده هايشان هستند
شفاآنلاین>سلامت>رويکرد سختگيرانه دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا براي بازگشايي مدارس در فصل پاييز، معلمان اين کشور را در جبهه مخالف با او قرار داده و اتحاديه‌هاي معلمان را نسبت به سلامت و بهداشت دانش آموزان، آموزگاران و کادر آموزشي نگران کرده است.

به گزارش شفاآنلاین: به گزارش روز دوشنبه تارنماي هيل، ترامپ و متحدانش پيوسته چنين استدلال مي کنند که مدارس بايد باز شوند زيرا بسته بودن آنها تاثيري منفي بر دانش آموزان دارد و کودکان وقتي به کوويد-۱۹ مبتلا مي شوند علائم خفيفي دارند يا اصلا علامتي ندارند.

اما معلمان مي گويند نگران ابتلا به کوويد-۱۹ در مدارس يا انتقال آنها و ابتلاي اعضاي خانواده هايشان هستند زيرا معلوم نيست کودکان در انتقال اين بيماري به ديگران تا چه اندازه نقش دارند.

ترامپ و بتسي دِووس وزير آموزش او و بسياري ديگر از مقام هاي ارشد بهداشتي در آمريکا چند هفته گذشته را صرف برگزاري مراسم هاي عمومي براي تاکيد بر باز شدن درهاي مدارس در پاييز امسال کرده اند.

وزير آموزش دولت ترامپ  گفته است آموزش کمتر از پنج روز در هفته قابل قبول نخواهد بود و تهديد کرد منابع مالي فدرال براي مدارس را در صورتي که انتظارات او را تامين نکنند، قطع خواهد کرد؛ اقدامي که ممکن است از آن شکايت شود.

معلمان و مديران مدارس خواسته او را به ويژه در مناطق افزايش موارد ابتلا به کرونا غيرواقعي و نا ايمن توصيف کرده اند. آنها همچنين به نياز بيشتر به منابع مالي براي حفاظت از دانش آموزان و کادر آموزشي خود در مقابل ابتلا به کرونا اشاره کرده اند. اين درخواست در حالي مطرح شده که دولت هاي ايالتي و محلي در آمريکا با کاهش بودجه به دليل هفته ها و ماه ها تعطيلي به دليل شيوع کرونا مواجه اند.

درحالي که تصميمگيري درباره چگونگي و زمان بازگشايي مدارس در پاييز برعهده فرمانداران و مسئولان مدارس محلي است، اتحاديه ها نگران آن هستند که اين مقامات تحت فشار دولت قرار گيرند.

بازگشايي کامل مدارس در پاييز در آستانه انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ که اقتصاد نقش مهمي در آن دارد، به نفع ترامپ خواهد بود. دولت آمريکا به منافع اقتصادي ناشي از بازگرداندن کودکان به کلاس هاي درس اشاره مي کند زيرا اين امر به والدين دانش آموزاني که نمي توانند دورکاري کنند اجازه مي دهد به سرکارهاي خود بازگردند.

مرکز کنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريکا دستورالعمل هايي را براي کمک به رعايت بهداشت مدارس در صورت بازگشايي آنها صادر کرده که شامل حفظ فاصله اجتماعي، پوشاندن صورت براي دانش آموزان و کارکنان آموزشي و شست وشوي مداوم است.
دولت فدرال امکان تدوين سياست ها در مدارس را محدود کرده است. حدود ۹۰ درصد از بودجه مدارس را دولت هاي ايالتي و محلي تامين مي کنند. مابقي ۱۰ درصد از بودجه را دولت فدرال براي تامين خدمات دانش آموزان بي بضاعت در اختيار قرار مي دهد. قطع اين منابع براي مدارس مغاير با قانون اساسي است زيرا بودجه آن را کنگره تعيين گرده است.

برخي از ايالت هاي آمريکا تاکنون از دستور دولت ترامپ پيروي کرده اند. در فلوريدا که يکي از بيشترين آمار شيوع ويروس در اين کشور را دارد وزارت آموزش ايالتي به مدارس گفته است که دستکم پنج روز در هفته مدارس باز خواهند بود.

دستورات جديد ترامپ درباره برگزاري آموزش مجازي در دانشگاه ها و کلاس هاي غيرحضوري کارشناسي نيز در ترم پاييز چالش هايي را از جمله در خصوص دانشجويان خارجي برانگيخته است.

طبق تازه ترين آمار، شمار مبتلايان به ويروس کرونا در جهان از مرز ۱۳ميليون نفر گذشته است که از اين تعداد بيش از ۵۷۰ هزار نفر جان باخته اند. آمريکا با سه ميليون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ مبتلا در صدر ديگر کشورها قرار گرفته است.هيل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: