کد خبر: ۲۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
رئیس انجمن داروسازی بالینی کشور درهمایش مبارزه با داروهای قاچاق وتقلبی خبرداد:
شفاآنلاین -رئیس انجمن داروسازی بالینی گفت: هر یک هزار دلار سرمایه گذاری در زمینه داروهای تقلبی 200 تا 450 هزار دلار برای افراد سود دارد، این در حالی است که همین مقدار سرمایه گذاری در زمینه هروئین و تریاک 20 هزار دلار سود دارد.
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ،دکترخیرالله غلامی روز پنجشنبه در همایش مبارزه با داروهای تقلبی که  در سالن همایش های برج میلاد برگزارشد افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا افرادی که وارد این نوع تجارت می شوند احساس خطر کنند و جرم آنها نیز کمتر از تجارت موادمخدر نباشد.
وی اضافه کرد: متاسانه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه 200 هزار نفر به خاطر استفاده و مصرف داروهای تقلبی جان خود را از دست می دهند که باید برای جلوگیری از این میزان مرگ و میر تمهیداتی اندیشیده شود.

رییس مرکز اطلاعات دارو پزشکی 13 آبان افزود: اکنون ریسک داروی تقلبی کمتر و سود آن در دنیا بیشتر است که باید این رویه را تغییر داد، همانطوریکه در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قوانین سخت تر و مجازات های بیشتری برای این نوع فعالیت دارند.


وی گفت: افزایش تعداد شرکت های پخش دارو به عنوان یکی از مشکلات جدی در عرصه داروهای تقلبی به شمار می رود چرا که در گذشته تنها قاچاق دارو را داشتیم اما اکنون داروهای تقلبی نیز در برخی از این شرکت ها نیز توزیع می شود.
رئیس دپارتمان بالینی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران  تصریح کرد: در کشورهای بزرگ شرکت های پخش دارو را محدود کرده تا هزینه ها کاهش یافته و کنترل بر این شرکت ها بیشتر شود. اما فعلا در این زمینه برعکس عمل می کنیم که ممکن است 10 تا 15 سال آینده به این قضیه پی ببریم که چرا باید تعداد شرکت های پخش داروی ما زیاد باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دیگر سازمان مرتبط بتوان روز به روز با مبارزه جدی با داروهای تقلبی، خطرات ناشی از آن را در عرصه سلامتی مردم کمتر کرد.

همایش یک روزه مبارزه با داورهای تقلبی با همکاری سازمان غذا و داروروزپنجشنبه در محل همایش های برج میلاد برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: