کد خبر: ۲۶۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 11
سازمان جهانی بهداشت:
سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان همچنان رو به افزایش است و شرایط فعلی نشان می‌دهد که این بیماری تحت کنترل نبوده و همه‌گیری آن با سرعت رو به گسترش است.

شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان همچنان رو به افزایش است و شرایط فعلی نشان می‌دهد که این بیماری تحت کنترل نبوده و همه‌گیری آن با سرعت رو به گسترش است.

به گزارش شفاآنلاین: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری کووید-۱۹ در بیشتر نقاط جهان تحت کنترل نیست و شیوع آن در حال تشدید است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: مجموع موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان طی شش هفته گذشته دو برابر شده است. همچنین شواهد حاکی از آن است که شیوع این بیماری در کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند که بیشترین آمار مبتلایان و تلفات را گزارش کرده‌اند کاهشی نداشته است.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


وی افزود: زمانیکه کشورها بر اساس تدابیر و اقدامات بهداشت عمومی رویکردهای جامعی از قبیل شناسایی افراد آلوده به کروناویروس، قرنطینه آنان، انجام تست تشخیصی و شناسایی افراد مرتبط با بیماران را اتخاذ کنند می‌توانند شیوع بیماری را تحت کنترل داشته باشند اما در بیشتر نقاط جهان این ویروس همچنان تحت کنترل نیست و وضعیت شیوع آن تشدید شده است.

تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر در جهان به کروناویروس جدید آلوده شده و بیش از ۵۶۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

درحالیکه در بسیاری از کشورها توجهات به سمت بروز احتمالی موج دوم بیماری هدایت شده، سه کشور ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند همچنان با بحران موج نخست این بیماری دست به گریبان هستند.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار