کد خبر: ۲۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
اورژانس خط مقدم بیماران کرونایی است. بیشترین زحمت را متخصصین طب اورژانس متحمل می شوند، زیرا با هرگونه بیمار بدون آنکه بدانند کرونا دارد یا نه مواجه هستند و به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد بار روانی زمان بعد از پایان کرونا چندین برابر آسیب‌زاتر خواهد بود. با توجه به فشارهای مختلف در سطح جامعه و مشکلات متعدد ناشی از کرونا باید توجه بیشتری به مطالعات روانشناختی در سطح جامعه شود.

به گزارش شفاآنلاین،حجت پورفتحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مردم خستگی ناشی از تداوم بیماری و مسائل اجتماعی دارند گفت: برای مقابله با بیماری کرونا فقط باید بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی استفاده از ماسک را اجباری دانسته و افزود: ماسکهای پارچه ای به اندازه ماسک‌های فیلتر‌دار در مقابل بیماری محافظت می کنند و در بعضی مواقع بهتر است از ماسکهای پارچه استفاده شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: دانشکده پزشکی جزو دانشگاه علوم پزشکی تبریز است و بیشتر به تربیت دانشجویان اشتغال دارد و رویکرد آن بحث های پژوهشی و آموزشی است و در راستای آن همزمان بر روی بیماری آنفلوآنزا و کرونا تحقیقات در حال انجام است.

وی گفت: دانشکده علوم پزشکی با ۶۲۸ رزیدنت، ۴۵ دستیار فوق تخصص و ۲۳ دستیار فلوشیپ و نیز ۲ هزار دانشجوی پزشکی که ۴۰۰ نفر آنها کارورز و ۴۰۰ نفر کارآموز هستند مشغول فعالیت است.

پورفتحی ادامه داد: امسال در فصل پاییز آنفلوآنزا و کرونا را همزمان خواهیم داشت و شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر است. بحث کرونا نگران کننده است، ولی آنچه بیشتر ما را نگران می‌کند، بار روانی زمان بعد از پایان کرونا است که این موضوع چندین برابر آسیب‌زاتر خواهد بود. با توجه به فشارهای مختلف در سطح جامعه و مشکلات متعدد ناشی از کرونا باید توجه بیشتری به مطالعات روانشناختی در سطح جامعه شود.


وی گفت: دانشکده پزشکی بدون تعطیلی، تحقیقات خود را در این زمینه ادامه می‌دهد و پرورش نیرو برای نسل‌های بعدی نیز ادامه دارد، زیرا که ما امروز در جنگ پزشکی و مبارزه با کرونا هستیم. در این میان 90 درصد کار درمانی و مسئولیت درمان در استان آذربایجان شرقی بر عهده رزیدنت ها و کادر درمانی است.

پور فتحی ادامه داد: تبریز یکی از بهترین شهرها در ارائه خدمات به بیماران است و هیچ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌ها بدون ویزیت و دستگاه تنفس مصنوعی نمانده و از خدمات بخش آی سی یو استفاده کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اورژانس خط مقدم بیماران کرونایی است. بیشترین زحمت را متخصصین طب اورژانس متحمل می شوند، زیرا با هرگونه بیمار بدون آنکه بدانند کرونا دارد یا نه مواجه هستند و به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه متخصصان این دانشکده با انجام یک‌سری تحقیقات تخصصی بر روی گیاهان دارویی که در استان ما وجود دارد و جزو گیاهان این منطقه است، به نتایج خوب و مثبتی دست یافته‌اند، افزود: از 7 طرح در کشور سه طرح تحقیقاتی در آذربایجان شرقی توسط دانشکده طب سنتی انجام شده که یکی از آنها داروی ترکیبی است که بر روی ۶۰ نفر با رضایت خودشان امتحان شده و خوب جواب داده است. بیش از 30 مورد ادعا مبنی بر درمان کرونا با طب سنتی داشتیم که همه آنها بدون پایه و اساس بودند.

وی به تحریم های دارویی علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: هموپرفیوژن یکی از راه‌های درمانی مورد استفاده در درمان بیماری کرونا است وشبیه دیالیز است که در بدن سم زدایی انجام می دهد و برای هر فیلتر آن ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می شود و در طول درمان چند بار استفاده می‌شود. حتی بعضی داروها و دوزهای دارو ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

پور فتحی در پایان از بیمارانی که حداقل 3 هفته از زمان بیماری آنها می گذرد خواست در مورد اهدای پلاسمای خون خود، به مراکز انتقال خون هلال احمر مراجعه کنند و پزشکان را برای درمان بهتر بیماران یاری دهند و در این میان وظیفه استخراج پلاسما بر عهده اداره کل انتقال خون در استان‌ها است.پانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: