کد خبر: ۲۶۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
یمن، فقیرترین کشور شبه‌ جزیره عربستان است و به کمک‌ها متکی است و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا بدون کنترل، افزایش یافته و میلیون‌ها کودک با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و میلیون‌ها خانواده آسیب‌پذیر بسرعت دچار شرایطی بدتر خواهند شد
شفاآنلاین>اجتماعی>لیز گراندی مسؤول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن روز چهارشنبه نسبت به گرسنگی و سوء‌ تغذیه میلیون‌ها یمنی هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین، گراندی افزود: سازمان ملل متحد منابع کافی برای مقابله با فاجعه‌ای که مردم یمن را تهدید می کند، ندارد.

وی گفت: یمن، فقیرترین کشور شبه‌ جزیره عربستان است و به کمک‌ها متکی است و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا بدون کنترل، افزایش یافته و میلیون‌ها کودک با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و میلیون‌ها خانواده آسیب‌پذیر بسرعت دچار شرایطی بدتر خواهند شد.

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن افزود: برنامه کمک‌های سازمان ملل متحد که نیازهای بهداشتی، درمانی و غذایی را در بر می‌گیرد، به دلیل کمبود منابع متوقف شده و به نظر می‌رسد که شرایط اقتصادی به صورت نگران‌کننده‌ای وضع مشابهی دارد و در بدترین مراحل بحران قرار گرفته و آن هم زمانی که میلیون‌ها نفر با گرسنگی مواجهند. 
 

وی با انتقاد از جلوگیری از پهلو گرفتن کشتی‌های حامل سوخت و غذا در بنادر یمن، گفت: به کشتی‌های حامل مواد غذایی که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد اجازه ورود نمی‌دهند؛ ارزش پول ملی با سرعت زیادی در حال کم‌شدن است؛ منابع مالی بانک مرکزی پایان یافته و قیمت کالاهای اساسی حدود ۳۰ درصد در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

گراندی اضافه کرد: سازمان ملل متحد منابع کافی برای مبارزه با گرسنگی در یمن ندارد و این مسأله باعث نگرانی عمیق ما شده است.

پیش‌تر «ینس لارکیه» سخنگوی هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در ویدیو کنفرانسی در شهر ژنو، از کشورها خواسته بود تا با توجه به بحران انسانی در یمن، هرچه سریعتر به تعهدات مالی خود عمل کنند.

در همین حال، سازمان ملل متحد در کنفرانس ماه ژوئن تنها به اندازه تقریباً نیمی از ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار مورد نیاز برای کمک به یمن، کمک‌ها را افزایش داد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.خبرگزاری فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: