کد خبر: ۲۶۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۶۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
شفاآنلاین>اقتصادی>هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۹۶۶ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

به گزارش شفاآنلاین، همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۹۶۶ هزار و ۱۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۲۹۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۸۱۳ دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روز‌های طلا و سکه در بازار است؛  قیمت سکه در روز‌های اخیر رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است، اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۱۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کنند.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۴۴۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکورد‌های بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را برای کمتر از ۲۰۰۰ دلار،   ۲۱ هزار و ۵۶۰ تومان و یک ریال، قیمت یورو را ۲۴  هزار و ۵۰۳ تومان و ۴ ریال  و قیمت پوند انگلیس را ۲۷ هزار و ۲۲۷ تومان و ۹ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.  قیمت دلار، قیمت یورو و قیمت پوند نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است.

همچنین قیمت خرید دلار برای بیش از ۲۰۰۰ دلار، ۲۲ هزار تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این بخش از خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

شعب منتخب بانک‌ها که مسئولیت فروش ارز مسافرتی را برعهده دارند، فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۲۵ هزار و ۳۵۶ تومان و ۷ ریال  می‌فروشند.  قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است.
 

بروز رسانی: ‌‌پنج‌شنبه 19 تیر 12:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

22 هزار و 200  

  

قیمت یورو (صرافی بانکی)

24 هزار و 440

  

قیمت درهم

6 هزار و 200  

قیمت پوند

28 هزار

بروز رسانی: پنج‌شنبه 19 تیر ساعت 12:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

9 میلیون و 550 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

10 میلیون و 500 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

5 میلیون و 300 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

3 میلیون و 130 هزار

قیمت سکه گرمی

یک میلیون و 600 هزار

بروز رسانی: پنج‌شنبه 19 تیر ساعت 12:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

966 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 292 هزار

مثقال طلا

4 میلیون و 180  هزار

انس طلا(دلار)

1813

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: