کد خبر: ۲۶۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
بازی‌های موبایلی علاوه بر سرگرمی می‌توانند به پرورش خلاقیت و باز شدن ذهن کمک کنند و این یعنی بازی سازان، سهم بیشتری از بازار دارند
شفاآنلاین>اجتماعی>اعظم کریمی از همکاری معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای توسعه فرهنگ ازدواج در ایران خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: عظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، با اشاره به تاثیر بازی‌های موبایلی در ترویج فرهنگ ازدواج گفت: بازی‌های موبایلی چه به لحاظ میزان اشاعه در میان کاربران در سنین مختلف و چه به لحاظ میزان تاثیرگذاری فرهنگی در میان رسانه‌های نوین سرآمد هستند. خوشبختانه صنعت بازی‌‌سازی در کشور ما در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر، بازی‌های موبایلی با مخاطبان میلیونی داریم.

او افزود: این مسئله باعث شد تا ایده ایجاد کمپین ترویجی و تبلیغاتی جهت گسترش و تحقق اهداف فرهنگی سازمان‌ها را دنبال کنیم بنابراین پیرو تفاهم‌نامه مشترکی که بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید به نظر می‌رسد یکی از زمینه‌های همکاری موثر، طراحی و پیاده‌سازی این کمپین برای هفته ازدواج باشد.

کریمی تصریح کرد: پیشنهاد پیش‌رو، مبتنی بر این نیاز تدوین شده و پیرو مذاکرات اولیه‌ای که صورت گرفته قابل انجام است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به دلیل راه اندازی پویش بازی‌های موبایلی گفت: وقتی از همه چیز خسته‌اید و یا مجبورید زمان طولانی در اتوبوس و مترو باشید و کاری برای انجام ندارید اولین چیزی که شما را درگیر خود می‌کند تلفن همراهتان است.


اجرای برنامه های هفته ازدواج در استان یزد با محوریت فضای مجازی
او افزود: هر فرد فراخور علاقه و توانایی‌های خود ممکن است از تلفن هوشمند خود استفاده‌ کند اما همه ما بدون استثنا از گوشی‌هایمان دو استفاده دائمی داریم، گوش دادن به موزیک و بازی‌های موبایلی.

کریمی اظهار کرد: بازی‌های موبایلی علاوه بر سرگرمی می‌توانند به پرورش خلاقیت و باز شدن ذهن کمک کنند و این یعنی بازی سازان، سهم بیشتری از بازار دارند. بدون شک ایرانی‌ها هم تلاش کرده‌اند تا از این قافله عقب نمانند و البته در مسیر بازی سازی گام‌های خوبی نیز برداشته‌اند. 

او افزود: عشق به بازی سازی بازی‌های رایانه ای باعث شده که در مدت 10 سال رشد خوبی در این صنعت داشته باشیم؛ چنانچه اکنون حدود سه هزار نفر بازی ساز در داخل کشور و بیش از 100 شرکت مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پایان عنوان کرد: باتوجه به اهمیت بازی‌های موبایلی قرار است از این ظرفیت در توسعه فرهنگ ازدواج استفاده کنیم و از طریق محبوب‌ترین و پرنصب‌ترین بازی در ایران که روزانه بیش از 600 هزار نفر مشغول بازی هستند، این کار را انجام دهیم.برنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: