کد خبر: ۲۶۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
معاون وزیر بهداشت:
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی مشکلی ندارد، زیرا ظرفیت لازم در نظر گرفته شده است.

شفاآنلاین>سلامت>قاسم جان بابایی  درباره آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر وضعیت بیماران کرونایی بدتر از اسفند ۹۸ نشده و در آن زمان هم توانستیم بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پذیرش و بستری کنیم.

به گزارش شفاآنلاین:جان بابایی ادامه داد: البته امیدواریم با اجباری شدن استفاده از ماسک، میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کند. استفاده از ماسک قطعا موثر خواهد بود و روند ابتلا و بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.

نیازی به راه اندازی بیمارستان سیار نیست

معاون وزیر بهداشت درباره احتمال نیاز به راه اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که نیازی به راه اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار باشد. تا زمانی که تخت بیمارستان خالی باشد، مردم از بیمارستان‌های سیار استقبال نمی‌کنند. این بیمارستان‌ها برای زمانی است که تعداد بیماران بسیار زیادتر از ظرفیت تخت‌های موجود بیمارستانی شود و در نتیجه مجبور خواهیم بود بیمارانی که شرایط بهتری دارند را به بیمارستان سیار منتقل کنیم و بیماران بدحال را در تخت‌های بیمارستانی بستری کنیم.

جان بابایی گفت: البته در اسفند ماه نیز به میزان محدودی از ظرفیت بیمارستان سیار در رشت استفاده شد و از این ظرفیت در استان قم استفاده چندانی نشد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی در قم راه اندازی شده و در حال استفاده هستیم و بیمار پذیرش می‌کند.

وضعیت تجهیزات پزشکی در استان‌ها

وی درباره نیاز استان‌هایی مثل خوزستان به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در یک ماه اخیر حداقل سه بار به استان خوزستان رفتم. بیشترین دستگاه ونتیلاتور به استان خوزستان داده شده و اکنون مشکلی از این لحاظ در خوزستان وجود ندارد.

جان بابایی گفت: همچنین در روزهای اخیر دستگاه‌های ونتیلاتور و سی تی اسکن به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب استان تهران و گلستان ارسال شده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(سه شنبه) گفت، تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: