کد خبر: ۲۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
ديپلمات بلندپايه اوکرايني از حضور و مشارکت کارشناسان اين کشور در فرآيند رمزگشايي جعبه‌هاي سياه هواپيماي مسافربري که در ايران سقوط کرد، خبر داد.


شفاآنلاین>اجتماعی>ديپلمات بلندپايه اوکرايني از حضور و مشارکت کارشناسان اين کشور در فرآيند رمزگشايي جعبه‌هاي سياه هواپيماي مسافربري که در ايران سقوط کرد، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:يوهن ينين معاون وزير امور خارجه اوکراين گفت که ايران اعلام کرده است ۲۰ ژوئيه (۳۰ تير) جعبه‌هاي سياه هواپيماي سرنگون شده را به فرانسه ارسال ميکند.

 «يونيان»، ينين افزود: دو روز پيش مسئولان فرانسوي رضايت خود در مورد پيوستن دو کارشناس ما به گروه تحقيقات فني و شرکت در فرآيند (رمزگشايي جعبه‌هاي سياه) را اعلام کردند.

اين ديپلمات بلندپايه افزود که کشورهاي آسيب ديده پرواز ۷۵۲ هواپيمايي بين المللي اوکراين بالاخره بر سر مواضع و رويکرد خود در مذاکرات با طرف ايراني و مسئول دانستن ايران در قبال غرامت خانواده‌هاي جانباختگان توافق کردند. طرف اوکرايني نيز به دنبال آن است که هواپيمايي بين المللي اوکراين غرامت خود را دريافت کند.

وي در زمينه زمان پرداخت غرامت به خانواده‌هاي اوکرايني گفت: در اين مرحله تحقيقات فني هنوز کامل نشده و اگر مداخله غيرقانوني را تائيد کند، مي‌توان وارد مرحله دوم فرآيند مذاکرات و تخمين دقيق‌تر ميزان غرامت شد. هنوز زود است که در مورد در مورد چيزي صحبت کرد.



پيش‌تر اعلام شده بود که کانادا نيز تيمي از کارشناسان را براي مشارکت در بازخواني جعبه‌هاي سياه هواپيماي اوکرايني به فرانسه اعزام مي‌کند.

آژانس بازرسي امنيت پروازي فرانسه نيز خبر داده که کار فني روي جعبه سياه هواپيماي اوکرايني از ۳۰ تير آغاز مي‌شود.

در همين حال، «فرانسوا فيليپ شامپاين» وزير امور خارجه و «مارک گارنو» وزير ترابري کانادا در بيانيه مشترکي از تصميم ايران براي ارسال جعبه سياه هواپيمايي اوکرايني به فرانسه استقبال کردند.

يک فروند هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپيمايي بين‌المللي اوکراين با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقيقه صبح چهارشنبه ۱۸ دي سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کي‌يف پرواز کرد که ۶ دقيقه بعد به دليل شليک غير عمد پدافند هوايي در حوالي صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و سرنشينان آن جان باختند.

اوکراين 24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: