کد خبر: ۲۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
کاسنی یکی از مفیدترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود که در حفظ سلامت کلیه‌ها و افزایش باروری مردان بسیار مفید است.

شفاآنلاین>سلامت>کاسنی یک گیاه پرخاصیت با گل‌های آبی و ارغوانی است که به صورت پراکنده در نواحی مختلف از جمله منطقه آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان رشد می‌کند. طبع این گیاه سرد است که هنگام گرما دمای بدن را متعادل می‌کند و از نظر طب سنتی فواید فراوانی برای بدن دارد.

به گزارش شفاآنلاین:در درمان‌های طب سنتی بیشتر از عرق کاسنی استفاده می‌شود. به گفته محققان طب سنتی هرچه عرق کاسنی تلخ تر باشد فواید آن بیشتر خواهد بود و در التیام امراض کبدی موثرتر واقع می‌شود.

مواد معدنی موجود در کاسنی

کاسنی سرشار از مواد معدنی نظیر روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن اسید فولیک و همچنین ویتامین‌های B۶، C، E و K است که برای سلامت بدن انسان بسیار مفید هستند.

 

فواید عرق کاسنی

توقف رشد تومورهای سرطانی با عرق کاسنی

استفاده از عرق کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی خواهد شد. تحقیقات محققان نشان می‌دهد خاصیت آنتی اکسیدانی بالای کاسنی و پلی فنول‌های موجود در آن اثرات مثبتی در جلوگیری از ابتلا به انواع مختلف سرطان به خصوص سرطان سینه و سرطان پستان دارند.

افزایش قدرت باروری مردان با مصرف کاسنی

مصرف عرق کاسنی با تنظیم هورمون‌ها و کروکوزوم‌های مردان موجب افزایش قدرت باروری در آنها می‌شود.

تضمین سلامت کلیه‌ها با مصرف کاسنی

خاصیت ادرارآوری عرق کاسنی باعث دفع سموم بدن شده و به دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک خواهد کرد.

کاهش وزن با کاسنی

فروکتوز و فیبر طبیعی موجود در گیاه کاسنی تاثیر فراوانی در تحرکات روده و درمان یبوست دارند و باعث کاهش وزن در افراد خواهند شد. ترشح گرلین یا هورمون گرسنگی باعث می‌شود تا افراد بیشتر غذا بخورند که مصرف کاسنی به دلیل فیبر موجود  در آن باعث می‌شود تا ترشح این هورمون کاهش یافته و پرخوری کنترل شود. در نتیجه احساس سیری پس از مصرف کاسنی عاملی برای کاهش وزن خواهد بود.

پاکسازی کبد با عرق کاسنی

مصرف عرق کاسنی باعث نوسازی سلول‌های کبدی شده و با خاصیت چربی‌زدایی که دارد به دفع صفرا و پاکسازی کبد کمک خواهد کرد. 

فواید کاسنی برای پوست

عرق کاسنی سرشار از ویتامین C، فسفر و آهن است که باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست شده و بیماری‌های پوستی مانند: اگزما، جوش‌ها و التهابات پوستی را درمان می‌کند.

درمان سرفه خشک با مصرف کاسنی

شربت دم کرده ریشه کاسنی به دلیل خاصیت خلط آوری بالایی که دارد برای درمان گلو درد و سرفه‌های خشک مناسب خواهد بود.

کاهش تب با کاسنی

کاسنی سرشار از ویتامین C است و با خاصیت آنتی اکسیدانی و دفع سموم دمای بدن را تنظیم کرده و باعث کاهش تب خواهد شد.

کاهش چربی خون و پیشگیری از سکته

ترکیب اینولین موجود در کاسنی سطح کلسترول مضر بدن را کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می‌برد. این ماده با بهبود جریان خون باعث پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

کاسنی؛ گیاه ضد پیری

ویتامین‌های C و E موجود در برگ کاسنی موجب رفع چین و چروک صورت شده و با از بین بردن عوارض پیری زودرس در حفظ جوانی پوست بسیار موثر است.

رفع التهاب لثه و دهان با مصرف کاسنی

برگ‌های کاسنی دارای مقدار زیادی ویتامین C است که با قرار دادن این برگ‌ها بر روی لثه یا غرغره کردن عصاره آن در دهان می‌تواند التهابات لثه و زخم دهان را درمان کند.

افزایش اشتها با مصرف کاسنی

مصرف کاسنی با از بین بردن التهاب معده و تحریک تولید اسید کلریدریک در آن باعث افزایش اشتها در افراد می‌شود.

مضرات مصرف بیش از حد کاسنی

مصرف کاسنی با وجود فواید فراوانی که دارد در برخی مضراتی هم به همراه خواهد داشت. استفاده بلند  مدت از این گیاه باعث تخریب عروق شبکیه شده و افت فشار خون و ترشحات صفرا از عوارض مصرف آن خواهد بود. همچنین به دلیل اینکه مصرف کاسنی و فرآورده‌های آن باعث انقباض عضلات رحمی در بانوان می‌شود مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری باعث زایمان زودرس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: