کد خبر: ۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
شفا آنلاين-فقر منیزیم و کلسیم در بدن، خستگی و بی خوابی از علل ایجاد پرش پلک می‌باشد.
به گزارش شفا آنلاين،محمدرضا افشردی چشم پزشک گفت: افزایش استرس‌ها علت اولیه پرش پلک است. پرش پلک می‌تواند در پلک تحتانی و یا پلک فوقانی و یا هر دو پلک رخ دهد. دامنه این حرکات از خفیف تا انواع شدید و آزاردهنده متغیر است و معمولا اختلالی در بینایی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: خستگی شدید و ضعف بدنی، بی‌خوابی و یا خواب ناکافی، حضور در مکان‌هایی که لامپ‌های سفید مهتابی وجود دارد، فقر موادی چون منیزیم و کلسیم در بدن، کمبود ویتامین B6 و مصرف کافئین (قهوه) از علل ایجاد پرش پلک می‌باشد.

افشردی تصریح کرد: با کاهش میزان تابش نور یا افزودن لامپ‌های زرد معمولی، استراحت، دور شدن از وسایل نوری ظاهرا یکنواخت اما دارای تشعشع (مثل مانیتورها)،‌کمپرس ناحیه چشم، استراحت و خواب به میزان لازم و مانند آن عضلات پلک آرامش قبل را بازیافته، پرش پلک متوقف می‌شود.

وی اجتناب از اضطراب و استرس‌های زندگی را در کاهش پرش پلک موثر دانست و اذعان داشت: خواب کافی، اجتناب از تماشای طولانی مدت تلویزیون، کاهش مصرف چای و قهوه، مصرف غذاهای سرشار از ویتامین و پتاسیم بخصوص موز، اجتناب از مالش شدید چشم‌ها،‌ عدم مصرف دخانیات تاثیر قابل توجهی در کاهش پرش پلک دارد.

این چشم پزشک در پایان اظهار داشت: اگر تیک(پرش پلک) طولانی شده و در عرض یک هفته بهبود نیابد و یا توأم با قرمزی چشم،‌ تورم پلک، ترشح چشم و غیره باشد و یا علاوه بر عضلات پلک‌ها سایر عضلات صورت درگیر شوند و یا تیک توأم با سایر علائم عصبی باشد لازم است فرد مبتلا به پزشک مراجعه کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: